SVN export

Tags:    linux

Hiya,

Jeg er lige gået igang med at sætte SVN op på min Ubuntu Lucid. Installationen er gået fint. Fulgte en officiel ubuntu guide.

Første skridt var at oprette mit repos:
svnadmin create /path/to/repos/myproject

Derefter tilføjede jeg en bruger i passwd filen i mit repos.

Min svn klient kan oprette forbindelse og som test oprettede jeg de 3 normale mapper (branches, tags og trunk).

Da det er tiltænkt webudvikling ville det være rart at kunne exporte mine repos til min www mappe, og det er her filmen knækker.

Den kommando jeg køre er:
svn export /path/to/repos/myproject /var/www/myproject

Fejl:
svn: '/path/to/repos/myproject' is not a working copy


/path/to/repos/myproject er selvfølgelig en fiktiv sti.

Har ligeledes prøvet med --force men det hjalp ikke. Der skal lige siges at jeg ikke er skide skarp til SVN-opsætning da det er min første gang. Anyways - håber der er nogle af jer som har et godt forslag til mit problem.



6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
SVN kan sagtens eksportere fra repository til en vilkårlig destination. Alt andet er noget juks. :)

Men SVN skal typisk have en source definition. Hvis du eksporter fra din SVN arbejdsmappe, så kan du bruge:

svn export /path/to/file

Jeg mener at /path/to/file her er den relative sti til den mappe du eksportere fra.

Skal du eksportere fra SVN repository og dette ligger på din lokale maskine, så skal du bruge file:// protokollen.

svn export file:///full/path/to/rep/

Du kan også benytte et SVN+apache setup, men så er stien relativ til din apache configuration.

Se dok. for export:
http://svnbook.red-bean.com/en/1.0/re10.html



Indlæg senest redigeret d. 20.01.2011 22:33 af Bruger #10216
Det kan du vel bare gøre med FTP eller SFTP. Jeg går ud fra du checker dit repository ud på din lokale maskine. Når du så vil have det ud kan du lave et export af dit lokale checkout, og så overføre filerne til din server.



Export virker kun med repositories som du har checket ud, ikke på de data du har på serveren.





Hej Jonas,

Tak for dit svar. Har du nogen ide til hvordan flytter min data over til min www mappe?

Idéen er at mit SVN repos skal fungere som DEV site, jeg skal så kunne trække det hele ud over i en ny mappe som vil være enten TEST eller LIVE alt efter situationen og projektet.



Så virker det.. Kommandoen var:

svn export --force svn+ssh://user@hostname/svn-repos/myproject/trunk /var/www/myproject



Export virker kun med repositories som du har checket ud, ikke på de data du har på serveren.



Export virker som checkout (laver bare ikke .svn directories).
Stien skal specificeres ligesom med checkout:

Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 21.01.2011 10:16 af Bruger #2695
t