Apple time capsule

Tags:    diverse

Hej alle,

jeg er ret ny til mac så det er måske et nemt problem, men jeg har købt mig en macbook pro og en time capsule med 1T harddisk.

det jeg gerne vil have er at min time capsule skal tage backup af min macbook pro via dens trådløse forbindelse, men jeg kan ikke finde ud af at sætte den rigtigt op.

når jeg starter min TC op så bruger jeg airport-værktøj til at finde den med og at lave dens config, når alt så er lavet så restarter den, og så kan jeg slet ikke se den mere :S.

jeg vil ikke have at min TC skal kører som "modem" altså sådan så jeg sætter internet stik i den osv.
den skal bare gå på det trådløse net jeg allerede har i forvejen, men når jeg vælger det og jeg så trykker "opdater" ja så restarter den, og så kan jeg ikke finde den mere i time machine eller airport værktøjet :S.


Er der noget jeg gør galt?

Tak på forhånd



Der burde være et "Time Machine" program på din macbook pro, som kan se disken, og hvor du kan opsætte backup fra.



jeg fandt ud af at det var pga mit trådløse internet var krypteret med WEP og den der time capsule skal bruge WEP2.

så satte den bare til mit internet via stik og nu virker det :) ellers tak for hjælpen



t