Vudering af http://www.wais.dk

Tags:    grafik webdesign

Hey jeg ville gerne høre nogle fagfolks vurdering af min hjemmeside som lige er blevet færdig den ligger på http://www.wais.dk

Kom meget gerne med kritik eller forslag til ændringer da jeg har stiret mig lidt blind på den!



En standard blog look-a-like side. Ikke specielt dårligt og ikke specielt flot.

Så for mig er der bare endnu en side.



Oki jeg vil sige nu er det en hjemmeside som er henvendt til mennesker som vil læse om diverse ting inden for it derfor skal alt ikk være detaljeret, men jeg kan ikke følge dig overhovedet hvis du ville uddybe ville jeg være glad.
Dog hvis du intet konstruktiv har at sige så bare lad vær



Den er da flot nok, logoet er fedt.
Den er okay.

På en skala fra 1/5 i design vil jeg give den 3.



Jeg har nogle forslag til ting der kan ændres / du kan tænke over;
- Afstanden mellem de reklamer og den boks der omslutter dem er ikke ens hele vejen rundt - Der bør være lige meget luft rundt om, da det får det til at virke intentionelt (de forskellige afstand giver indtrykket af at det er noget der blot er sat hurtigt sammen uden øje for små detaljer).
- Selve opsætningen er jo ganske klassisk og der er ikke noget af komme efter dér. (Men man risikerer samtidigt at tingene bliver kedelige da det er for forudsigeligt).
- Du gør stor brug af princippet om lukkethed (elementer der er lukket inde i bokse eller af streger opfattes som hørende sammen), men det bliver næsten for meget. Der er simpelthen for mange kasser.
- Baggrundsfarven er meget dominerende, og ved at sænke dens intensitet (gøre den mere grå), tror jeg at du vil få en mere harmonisk side.
Din lille op-knap nede i højre hjørne er en fin detalje. Lige nu er den dog meget usynlig (jeg lagde først mærke til den 5. eller 6. gange jeg scrollede ned) - du kunne differentiere den mere fra baggrunden ved at anvende en anden farve.
- Dit logo virker desværre meget ugennemtænkt. Hvorfor er i'et rødt? Skyggerne inde i teksten er forvirrende eftersom .dk er mindre end Wais, så fylder skyggen mere her og det giver et rodet indtryk.

Det var bare lige nogle af mine umiddelbare tanker når jeg ser dit site :)



Indlæg senest redigeret d. 15.02.2011 12:49 af Bruger #2126
Oki jeg vil sige nu er det en hjemmeside som er henvendt til mennesker som vil læse om diverse ting inden for it derfor skal alt ikk være detaljeret, men jeg kan ikke følge dig overhovedet hvis du ville uddybe ville jeg være glad.
Dog hvis du intet konstruktiv har at sige så bare lad vær


Jamen, er det indholdet du vil have vurdering af eller designet? Jeg siger bare at dit design er meget gennemsnitlig og ligner 100.000.000 andre blogs på internettet. Jeg tror de fleste forstår hvad der menes, når man siger "blog layout" i dag.

Men jeg ved ikke lige hvad jeg ellers skal skrive for at gøre det mere konstruktivt? Men sandheden er ofte sur rø. at få af vide.





Oki jeg vil sige nu er det en hjemmeside som er henvendt til mennesker som vil læse om diverse ting inden for it derfor skal alt ikk være detaljeret, men jeg kan ikke følge dig overhovedet hvis du ville uddybe ville jeg være glad.
Dog hvis du intet konstruktiv har at sige så bare lad vær


Jamen, er det indholdet du vil have vurdering af eller designet? Jeg siger bare at dit design er meget gennemsnitlig og ligner 100.000.000 andre blogs på internettet. Jeg tror de fleste forstår hvad der menes, når man siger "blog layout" i dag.

Men jeg ved ikke lige hvad jeg ellers skal skrive for at gøre det mere konstruktivt? Men sandheden er ofte sur rø. at få af vide.



hmm du kunne som andre mennesker evt fortælle hvad man kunne gøre så designet blev bedre men det virker som om du kun skriver for at nedgøre så det må du om.
Synes det bare er synd der altid er en som dig på de fleste forums som skal ødelægge stemning og sammenholdet.

Som sagt har du ikke noget fornuftigt eller konstruktivt at skrive så lad være så sparer du både min og din egen tid.




hmm du kunne som andre mennesker evt fortælle hvad man kunne gøre så designet blev bedre men det virker som om du kun skriver for at nedgøre så det må du om.
Synes det bare er synd der altid er en som dig på de fleste forums som skal ødelægge stemning og sammenholdet.

Som sagt har du ikke noget fornuftigt eller konstruktivt at skrive så lad være så sparer du både min og din egen tid.


Du spørger på et offentligt forum om hvad vi synes om din side og jeg skriver at den ligner en masse andre. Hvordan kan det blive til at ødelægge stemningen og sammenholdet?

Vil du kun have kommentarer fra dem der klapper dig på skulderen og synes at din side er flot?



Oki jeg går bare ud fra fok kan komme med konstruktiv kritik og hvis der er noget som du f.eks. ikke kan lide så kan man komme med forslag til noget der ville være bedre det har de fleste fået fat i på dette forum og andre steder.

Hvis jeg ville have folk skulle svine de ting jeg laver til havde bedt om det, men jeg kan se at du ikke er interesseret i at hjælpe, så er det også helt fint så lad bare være med at skrive i tråden...

Held og lykke på forummet ellers...



Jeg har godt nok et andet forhold til "en sviner", "ødelægge stemningen og sammenholdet" end du selv har.

Og hvad er forskellen på det jeg har skrevet og kommentaren fra en anden som hedder:

Den er da flot nok, logoet er fedt.
Den er okay.

På en skala fra 1/5 i design vil jeg give den 3.


Er det konstruktivt nok for dig? For hans kommentar hyler du jo ikke over - men det er jo også ros og ikke ris.

Og så du kunne jo være flink og kommentere Christinas konkrete ting til din side, i stedet for at ignorere hende...

Men ok, jeg stopper nu. Tak for kaffe!




Indlæg senest redigeret d. 17.02.2011 23:09 af Bruger #9814
Hvis vi skal tage Christinas kan vi godt det, jeg er ked af det virker som om jeg ignorere hende for det har jeg ikke gjort jeg har læst den, og gået den igennem og hvis du havde kigget på vores logo efter hun havde kommenteret det ville du se at jeg har allerede ændret noget som hun kom med kritik på.

Hun gjorde egentlig også lige det som jeg har skrevet til dig at jeg savnede og jeg synes faktisk også jeg har været ekstrem tålmodig og stille og roligt overfor dig, men det er helt okay at du ser tingene anderledes og som sagt du er velkommen til ikke at skrive på tråden.



t