Hjælp til visning af brugernavn i tagwall efter login

Tags:    php

Hej Alle.

Jeg er lige ny indenfor PHP, og er i gang med at få en login script til at fungere.

Jeg har fået det til at virke sådan at man skal være logget ind for at kunne skrive på min tagwall. Problemet er bare at jeg gerne vil have at den i tagwallen skriver brugernavnet på den som har skrevet beskeden. Jeg ved jeg mangler noget i koden, men jeg aner simpelthen ikke hvad der skal stå.

Skal jeg connect til DB og lede i den ? og hvordan gør jeg så det?

Fold kodeboks ind/udKode 

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg kan prøve ;)

1) Du skal have session_start(); øverst i dit dokument, for at kunne bruge sessions.

2) Du kan gemme dit brugernavn som du er logget ind med for eksempel på følgende måde: $_SESSION['username'] = $bruger;.
Du skal selvfølgelig have noget i $bruger, det kan enten være fra din html form, eller fra databasen som jeg vil foretrække.

3) For at udskrive brugernavnet kan du køre: echo $_SESSION['username'];

Bare spørg hvis det bøvler.

Lige nu forsøger du at indsætte variablen $bruger i databasen, men med mindre denne ligger under connect.php mangler du at definere den et sted ;)

Det er jeg klar over, men hvordan får jeg defineret den ? - Den skal jo selv finde ud af hvem det er som er logget ind, og derefter definere $bruger som som den bruger der er logget ind. Hvordan gør jeg det ?

Tag og læs op på "sessions" i php :)

Kasper M: hvis du har svaret ville jeg blive glad hvis du gad poste det. Jeg har læst på sessions i 2-3 bøger, men uden at finde svaret! jeg har læst diverse sessions artikler på nettet, og hvis jeg havde svaret, havde jeg ikke oprettet denne tråd..

t