Jquery 1.2.6 pack og Jquery UI 1.5b

Tags:    javascript

Hejsa.

Jeg bruger et shopsystemt som bruger jquery 1.2.6, og jeg forsøger at lave et filter til det med en slider med jquery UI 1.5b, slideren med range og det hele kan jeg snildt få frem, problemet er når jeg skal håndtere værdier bagefter.

Når jeg rykker på slider 1 retunere ui.value den værdi slider 1 står på, rykker jeg efter efter på slider 2 er ui.value den værdi slider 2 havner på.

Jeg har læst og læst og forsøgt at finde dokumentation på de her ældre versioner, men det er sku lidt svært. De nyere version foreskriver at man bruger ui.values[0] og ui.values[1], men den funktion virker desværre ikke rigtigt i den her lidt ældre version.

Jeg har forsøgt mig med lidt logik sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 
men det virker ikke rigtigt :(

Jeg håber der er nogen der lige kan smide en fix på banen.



Indlæg senest redigeret d. 03.03.2011 18:30 af Bruger #15912
5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad er målet? At få hevet to værdier ud, eller sætte to værdier?


Du kan i princippet gøre som du er ind på at matche de to værdier, hvilken der er størst og antage at den største er i den ene side og den mindste værdi er i den anden side. Mellem de to værdier er så det range du har brug for.

I din kode gør du en væsentlig fejl ved at definere lastvalue inde i funktionen. Når du arbejder med javascript har du mulighed for at lave en masse sjove ting, som virkelig kan ændre opfattelse af mange OOP relaterede emner.

Fold kodeboks ind/udKode 


Et quickfix vil være at flytte din lastvalue uden for funktionen.



Egentlig så sætter jeg de to værdi'er i input's feltner fordi jeg skal vises dem forbrugeren på en eller anden måde, de skal sættes samme i et hidden input felt og submittes når man slipper slideren.

Men først skal jeg lige have de to værdier ud hver for sig så jeg kan arbejde med dem.

jeg har en ideen om at min måde at gribe det an på ikke virker hvis jeg tager den øverste slider og flytter den ned af, så vil den tror at det er den nederste slider, fordi den nye værdi så er lavere end den oprindelig.

Jeg er desværre ikke ret skarp i JS



Jeg er kan ikke lige helt få det til at spille når jeg flytter den udenfor funktionen, nu kommer hele koden lige i sammen hæng, så håber jeg du kan gennemskue det hvor jeg vil hen :)

Fold kodeboks ind/udKode 




Vil nok ændre det event kaldet til change i stedet for slide, da slide sker hele tiden.

Men her er lidt ekstra info: http://docs.jquery.com/UI/API/1.5.3/Slider/slider



Damit, jeg havde ellers været ved $('#example1').slider('value', 1) men jeg må have gjort det forkert, tror faktisk der var s på value(s) og det var jo nok derfor det gav gnider. Ihvertfald så lykkedes det lidt nu :)

Takker



t