Problemer med placere banner og loginform.

Tags:    html css

Hej udviklere..

Jeg har opbygget siden med divs, men kan ikke få min banner og login form til at stå ved siden af hinanden.

Lige meget hvad jeg har prøvet falder mit banner eller loginformen ned.

Nogen der kan hjælpe?

tak :)

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kræver hvis lidt uddybning, eller har du siden liggende så vi kan se den?

Nej ikke helt. Float er ikke ligesom tekst justering eller align. Det kan kun være left, right, none eller inherit. Du skal mere tænke på det som at du har nogle magneter som enten sætter sig mod højre eller mod venstre.

Så din html er rigtig, men din CSS vil være:
Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Dog har jeg her optimeret din CSS og HTML:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

CSS:

Indlæg senest redigeret d. 04.03.2011 12:06 af Bruger #10647
Det er fordi div's er såkaldte block elementer, hvilket betyder at de vises efter hinanden på nye linjer. Du kan enten bruge floats eller inline-block. Men så skal du huske at du nok skal definere width og height på dine elementer.

Du kan bruge css enten:

Men så skal du huske at bruge følgende på et element efter:

Så skal din html se ca. sådan her ud:

Ellers kan du bruge inline-block sådan her:

Det er fordi div's er såkaldte block elementer, hvilket betyder at de vises efter hinanden på nye linjer. Du kan enten bruge floats eller inline-block. Men så skal du huske at du nok skal definere width og height på dine elementer.

Du kan bruge css enten:

Men så skal du huske at bruge følgende på et element efter:

Så skal din html se ca. sådan her ud:

Ellers kan du bruge inline-block sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 
/
*display:inline; /*IE*/
}
[/code]

Tak for dit svar!

Dvs. at jeg kan gøre sådan her?
Fold kodeboks ind/udKode 

Form:
Fold kodeboks ind/udKode 

Nej ikke helt. Float er ikke ligesom tekst justering eller align. Det kan kun være left, right, none eller inherit. Du skal mere tænke på det som at du har nogle magneter som enten sætter sig mod højre eller mod venstre.

Så din html er rigtig, men din CSS vil være:

Dog har jeg her optimeret din CSS og HTML:

CSS:

Okay :) Nu har jeg leget lidt med det, og kan ikke rigtigt få det til at fungere som jeg vil:P
Fold kodeboks ind/udKode 

Nu har jeg sat det i %. Problemet er at divsne ikke holder bredten og ikke er ved siden af hinanden. Jeg kan ikke rigtigt få det til det :)

evt. har lagt det herind :P

http://ja-ki.at/

Det ser fint ud hvis du spørger mig. Dog har du et element der hedder indhold, og du glemmer at clear'e.

Jeg forstår heller ikke hvorfor du blander div og tables. Tabeller bruges (skematisk) kun til at vise data. Du bør bruge CSS som jeg viste oven for i stedet.

Det ser fint ud hvis du spørger mig. Dog har du et element der hedder indhold, og du glemmer at clear'e.

Jeg forstår heller ikke hvorfor du blander div og tables. Tabeller bruges (skematisk) kun til at vise data. Du bør bruge CSS som jeg viste oven for i stedet.

Tak for hjælpen. Har fået det til at virke :)

t