Kan ikke forbinde til windows 2K computer fra Windows7 eller Windows Vista...

Tags:    diverse

Jeg har en Windows 2K server so jeg gerne vil forbinde mig til via LAN (\\192.168.1.2) problemet er at jeg ikke kan gøre det fra min egen computer men bliver nødt til at låne min søsters computer fordi det er den eneste i huset med Windows XP og dermed den eneste der kan forbinde sig til Windows 2K computeren.

Brugernavnet og koden er begge rigtige men alligevel bliver den ved med at sige at det er forkert. Først satte jeg serveren op til min skærm så jeg kunne tjekke, og havde ingen problemer med at logge ind på selve computeren, men da jeg prøvede fra min windows 7 maskine sagde den forkert kode eller brugernavn. Da jeg prøvede fra min søsters computer var der heller ingen problemer, men det er ret irriterende for os begge at jeg skal låne hendes computer hver gang jeg skal slette log filer.

Når jeg prøver at logge ind fra Win7 laver den også brugernavnet en smule om istedet for Administrator hvilket er brugernavnet siger den 'ANVO\Administrator' hvilket er mit computernavn\brugernavn jeg ved ikke om dette er problemet.

Håber i kan hjælpe, på forhånd tak!



6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Køre du med et windows domæne derhjemme?
For når der står: "ANVO\Administrator", tror den at ANVO er et domæne navn. Det burde virke hvis du fjerner "ANVO\" :)

Det betyder ikke nødvendigvis, at den tror ANVO er et domæne navn.

"anvo" er den enhed den authentikere op imod. Det kan være både en domæneserver eller en lokal computer.

Hvis han ikke bruger domæne, så skal tilgangen til et share godkendes mod en lokal brugerkonto på filserveren.

Hvis ANVO er navnet på klienten - så er det højst sandsynligt der problemet ligger. Der skal logges på med:

SERVERNAVN\Administrator

Med både en konto på server og klient med det samme brugernavn - så er det oplagt der kan opstå forvirring. Jeg ville oprette en anden bruger - Især da der næppe er brug for en administrator konto til fildeling.



Køre du med et windows domæne derhjemme?
For når der står: "ANVO\Administrator", tror den at ANVO er et domæne navn. Det burde virke hvis du fjerner "ANVO\" :)



Det ville jeg have prøvet, men jeg kan ikke ændre det og ANVO er mit computer navn, problemet er at den automatisk putter ANVO\ på administrator og hvis jeg fjerner det kommer det igen når jeg trykker login.



Men hvordan kan min søsters computer have adgang? Det er det jeg ikke forstår.



Løste det problemet?
Men hvordan kan min søsters computer have adgang? Det er det jeg ikke forstår.

Vel fordi XP som standard authentikere mod serveren - hvor W7 authentikere mod den lokale brugerkontos rettigheder.



Jeg tester det imorgen hvis det ikke virker vil jeg bare blive ved med at prøve mig frem. Tak for interessen!



t