.htaccess - url rewriting

Tags:    rewriterule

Hej alle udviklere. :-)
Jeg sidder med et lille problem, som jeg har først at løs selv, i et godt stykke tid, men uden held. Det drejer sig om min .htaccess fil, som fungere fint nok nu, men som skriver f.eks.:

http://www.domæne.dk/index.php/side

Hvor imod, jeg gerne vil have den til at udskrive:

http://www.domæne.dk/side

Håber nogle af jer kloge hoveder, kan hjælpe mig :-)

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Erstat linje 4 og 5, så burde den sidde lige i skabet...
Fold kodeboks ind/udKode 






Erstat linje 4 og 5, så burde den sidde lige i skabet...
Fold kodeboks ind/udKode 




Jeg får følgende fejlbesked:
Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, sysadmins@zitcom.dk and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.



Det lyder som en tastefejl. Michaels eksempel virker fint (bortset fra, hvis du sætter et slash til sidst i URLen, fx domain.com/side/underside/).



Det lyder som en tastefejl. Michaels eksempel virker fint (bortset fra, hvis du sætter et slash til sidst i URLen, fx domain.com/side/underside/).


Problemet er bare, at jeg copy/paste det, så jeg tror ikke at jeg har lavet en stavefejl :-).



Fjern de indledende slashes i destinationen, således at der kun står "index.php?...", så burde den være der...

Det var en lille skævert... :)



Fjern de indledende slashes i destinationen, således at der kun står "index.php?...", så burde den være der...

Det var en lille skævert... :)


Det gjorde jeg, og det fik det til at virke, - men det betød også at der opstod et problem med nogle filer, som ikke kunne blive vist, stylesheets der ikke blev indlæst, og det samme med noget jquery. Men er gået tilbage til det jeg startede med. Tak for hjælpen :-)



t