Lille Java spil med hukommelse/save-game

Tags:    java save game hukommelse spil

Hej Udviklere.

Som altid, sidder jeg og leger lidt med de forskellige sprog, og lavede tidligere et lille kodesammenhæng udfra koder fra nettet, til at lave filer med (Som jeg alligevel ikke kan huske hvor jeg har postet henne (Hvis jeg har postet det?)). SÅ MEN, nu vil jeg lave et lille konsol spil, hvor den automatisk gemmer spillets nuværende status.

I den gemte fil skal der være 2 java variabeler, der hedder niavue og en der hedder brugernavn.

niavue kan være imellem 0 og 10, og er int.
brugernavn er så en String.

Selve idé'en til hvad spillet skal gå ud på har jeg endnu ikke fundet ud af, tænker lidt på et almindelige matematik spil, med hvad er værdien af x ved 15 * x (- (1,5*2)) = 27 hvor man så gætter x (Bare et eksembel på spil idé'en)

Men, hvordan kommer jeg igang med at skrive et program der kan compile og bagefter slette kilden af java filen og alligevel sætte de 2 tidligere variabler ind i java filen.

Forstiller mig der skal kunne være 3 java class filer.
Så når de er compilet, hedder de pladser.class

Så den bare kan hente ind når man beder om en "score"
Eller er der noget ligesom i php hvor include kan bruges til at kalde gemte variabler?


Forstiller mig som sagt, at den skal hente flg:
Fold kodeboks ind/udJava kode 


Også med en seperart fil hvor der står en masse forslag til matematiske eksembler osv...

Nogen der kan sætte mig lidt igang, eventuelt med lidt forståelse for hvordan man skriver en fil og får et program til at compile det til java.class



7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej igen.

Jeg har besluttet mig for at lave et lille aktie spil.

Men, hvordan skaffer jeg info omkring aktierne på nettet, eventuelt som RSS Feeds?



Jeg har en desktop app til Windows 7 der viser info om aktier - det bliver hentet fra Yahoo Finance.
Ved ikke om der findes noget API el.lign. derfra der gør det muligt at hente aktieinfo.
Jyske Bank aktier bliver f.eks. presenteret som følger: http://finance.yahoo.com/q?s=JYSK.CO&ql=0
Og du kan selv søge efter flere i søgefeltet øverst på siden på http://finance.yahoo.com ;-)



Hej Simon.

Jeg er dog stadigvæk i tvivl om hvordan jeg skulle hente data fra de links du giver, så som kurs og andre oplysninger fra deres site.

---

Det må da være nogen der har lavet noget i den stil før, med at lave aktie spil der henter de sidste nye informationer automatisk fra et site, eller lign.



Hej Danni,

Jeg ved ikke om dette eventuelt kunne bruges til noget?
http://smdapi.co.cc/



Hej Simon.

Jeg er lige bagud med besvarelsen, håber det er OK.

Jeg kiggede lige hurtigt på det, men, jeg skal åbenbart have et website klar for at kunne oprette mig?

Tak for din toldmodighed :)



Jeg tror jeg har taget munden for fuld i dette projekt, jeg lægger det på hylden til en dag hvor jeg virkelig har overskud til at kigge på det.

I skal have tak for hjælpen :)



t