Hjemmeside

Tags:    www design

<< < 12 > >>
Jeg er newbie, hvad angår programmering.

Men jeg vil snart have en hjemmeside.

Hvilket programmeringssprog skal jeg lære?

Hvad koster et domæne?

Hvad er meningen med livet?

Hvordan finder man et godt webhotel..?





16 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 11 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kommer meget an på hvad din hjemmeside skal kunne ;-)

Til at starte med skal du nok lære noget HTML og CSS.
Domænepriserne varierer efter hvilket domæne det drejer sig om. Et dansk domæne koster 45kr pr. år.
Meningen med livet kan jeg desværre ikke hjælpe dig med ;-)
Gode webhoteller er en evig lang diskussion - det er ofte smag og behag og lidt held :)

Hvis du bare skal lære at lave hjemmesider skal du nok bare starte med at køre det lokalt på din computer - hvis du så gerne vil have det på nettet kunne du f.eks. starte hos www.one.com - ikke at jeg vil anbefale det som værende en god udbyder, men fordi det er billigt at starte op på :)



Hvis du gerne vil lave dine egne hjemmesider helt fra bunden, vil jeg anbefale at du starter ud med at at kode noget:
HTML: Dette er et sprog som bruges til at opbygge/strukturere ens dokument/hjemmeside. HTML er et struktureret sprog, hvor du angiver hvor diverse overskrifter, tabeller, billeder, links osv. skal være. Dette er derfor grundpillen for alle almindelige hjemmesider.

CSS: Dette er et sprog til at 'style' layoutet på sit dokument/hjemmeside. Førhen brugte man HTML attributer til f.eks. at farvelægge tekst, men på grund af at man får et dårligt HTML design og noget som tager lang tid at ændre på, valgte man at lægge alle disse ting ud i et sprog som man kaldte CSS.

Herefter kan du begynde at fokuserer på de mere tunge programmeringssprog: