Problemer med upload

Tags:    php upload

<< < 12 > >>
det er sådan at jeg har skrevet den her kode;

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


men så gå den henne til en anden side "?s=ctr_upload"
eller har den upload det den skulle eller hvad?...



Indlæg senest redigeret d. 20.03.2011 22:37 af Bruger #16353
17 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nåårh, var ikke klar over at de ikke kom ind i databasen. Jo, så er det formentlig en SQL fejl.

Prøv at skrive:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Jesper, man lærer af sine fejl ;)
- Hvis du får andre til at mixe din kode sammen, lærer du knapt så meget..
Som begynder laver man mange fejl -Men man lærer også meget.

Vil anbefale dig at kigge på en bog om PHP, da jeg ser dig oprette tråde om mange ting, hvor du ikke forstår ret meget selv. :)



Nu er jeg ikke sikker på jeg har forstået det korrekt, men action="?s=ctr_upload" betyder jo at den skal gå til ?s=ctr_upload når der trykkes på submit.

Hvad hedder den fil du har postet fra der?



http://www.b2f.dk/

brugernavn; test
password test1234

så kan du se fejl du skal første ind i kontrolpanel og der efter profil billedet så der efter kan se se fejl. :)

Der er også det problem at den ikke bliver upload til min ftp server. :(



Indlæg senest redigeret d. 20.03.2011 22:56 af Bruger #16353
det er sådan at jeg har skrevet den her kode;

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


men så gå den henne til en anden side "?s=ctr_upload"
eller har den upload det den skulle eller hvad?...


Prøv med det her i stedet for.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Har rettet 2 ting:
1. Ændret din action="?s=ctr_upload" (som Nicholas foreslog).
2. Tilføjet "if(isset($_FILES['uploadedfile']['tmp_name']) && is_uploaded_file($_FILES['uploadedfile']['tmp_name']))", som tjekker om siden har nogen uploadet fil den skal behandle, ellers kører scriptet hver eneste gang du går ind på siden, også selvom der ingen fil er.

Et tip: Lad vær med at skrive hele stien ind til billedet (altså http://..../billede.jpg). Hvis du skulle skifte mening om hvor billederne ligger, så har du et problem, for så skal du rette ALLE folks adresser til billederne. Nøjes med at gemme selve billednavnet.
Og så skal du huske en anden ting. Lige nu kalder du bare filen for "basename( $_FILES['uploadedfile']['name'])" - Det kan skabe nogle problemer for dig hvis 2 billeder hedder det samme. Så vil du enten få en fejl eller i værste tilfælde, den overskriver det gamle billede, og den bruger som uploadede det første billede vil få den anden brugers billede.
Kald evt. dine billednavne noget selv-deffineret. Her et klassisk eksempel på hvad dine billeder kunne hedde:
$filename = $_SESSION['id'] . "-" . time() . "_" . rand(10000, 99999);

Håber det hjælper dig lidt :)



FUCK NU VIRKER DET!!:... :)

men nu har jeg bare det problem når man upload et billede så hvordan få jeg det henne til min profil?



Indlæg senest redigeret d. 21.03.2011 11:55 af Bruger #16353
Du henter det jo bare ud fra databasen og udskriver den rigtige sti til billedet og så billednavnet som du har gemt i databasen.

Du er nok nød til at motificere din database, så dit $_SESSION['id'] bliver gemt sammen med billedet så du kan se hvem der har uploadet det, og så henter du det ud fra det ID igen :)



Sådan her ser kode ud til profil siden

http://localhostr.com/files/02QymEQ/capture.png
Sådan ser det ud med bruger og kode osv.. jeg har kaldt den for "users"

http://localhostr.com/files/FXDGGEA/billeder.png
sådan ser det ud med billeder. den er blevet kaldt for "images"

Jeg har også rank på osv. :)


Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Jamen så henter du jo bare billedet fra billedtabellen med det brugerid som du har gemt, og så udskriver det i et billedtag.

$select = mysql_query("SELECT url FROM billede WHERE bid = ". $_GET['id']);

Og så bare det samme som du har gjort med at sortere brugerdata fra databasen.

Tilføjelse:
Eller, faktisk så kan du bare udskrive
$row3['img'] i et img-tag. Du har tilsyneladende gemt det i brugerdatabasen også.



Indlæg senest redigeret d. 21.03.2011 12:46 af Bruger #4265
kan du vise mig hvordan du mener. ?
når jeg har upload et billedet så kommer den ikke ind på databasen? . er det ikke en fejl ind i databasen så??



<< < 12 > >>
t