import af dato incl dato

Tags:    mysql php dato

Hej
Nu har jeg de sidste 4 timer bøvlet med import af data ind i en mysql db. Og det virker sådan set fint nok.

Mit eneste problem det er datoen, hver række jeg importere har en dato, som faktisk skal skrives ind i databasen som den dag det blev postet til databasen, nogle af dem ligger måneder tilbage.

Jeg kan godt få den til at skrive datoer ind i tabellen, men på min side hvis jeg vil have den til at sortere nyheder efter datoen, så kan den ikke finde ud af den nyeste dato, tror måske det er fordi sql'en ikke er konfigueret rigtig til at finde ud af at mine data er en dato?

Lige nu når jeg manuelt adder en ting til db'en skriver den bare dato som 0000-00-00

Nogle der har et par fif til hvordan det kan gøres så jeg undgår at rive håret af mig selv ;)



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det lyder som om din datatype til datoen er fx. en nvarchar og ikke en datetime. Det vil betyde at den sorterer anderledes end hvis det var en "rigtigt" dato format.



Hvordan kan jeg så sætte det op til et rigtig dato format? Og hvordan kan importere data og dato, så jeg kan skrive de rigtige datoer ind?



t