Aarhusiansk skole bruger 100.000 kr. på iPads til elever

Tags:    it-nyheder

Efter sommerferien bliver en 7. klasse på Vestergårdsskolen i Aarhus den første 100 procent digitale klasse i kommunen. Alle elever udstyres med iPads.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=5283&cst=4



Der bliver jo slet ikke tid til at lære noget, med al den Angry Birds der skal spilles ;)

Mvh.

Kasper (TSW)



Hvorfor skal de akkurat lige udstyres med 'mærkevarer' i form af Apples iPad?

Der må da findes en billigere løsning, som de kunne bruge, og som stadig lever op til deres formål!



Ja, der er i spandevis af Android-baserede tavlecomputere derude til den halve pris, der kan løfte opgaven storartet.

Ligesom at der findes læssevis af behagelige stole til billige penge hos IKEA -- men alligevel valgte man på Ganløse Skole at købe Arne Jakobsen stole til 6000 kroner stykket ind en gros.

Men skoler er ligesom mange andre danskere fuldstændigt forblændet af marketing, mærkevarer og prestige. Man vil hellere spare lærerne væk.



Desuden hvis de skal bruge det som svar på digitale bøger, hvor det kun skal være muligt at læse, findes der så ikke også en gadget til dette formål, med et navn àlla kindle?

Men ok, de har vel deres grunde for valget, og ja der findes også android løsninger, til den halve pris!



Der bliver jo slet ikke tid til at lære noget, med al den Angry Birds der skal spilles ;)


Agreed, nu har jeg kun en iPhone men det er også rigeligt distraherende i timerne med alle de sjove spil. :b





@Martin

Jeg kan fortælle dig at fremtiden er E-Learning. Jeg arbejder hos Clio Online, og vi har i mange år leveret komplette e-learning løsninger til folkeskolen og gymnasiet. Tag fx et kig rundt på www.danskhistorie.dk eller www.geografifaget.dk for at få en idé om hvad fremtidens undervisning kommer til at bestå af.

For at få det fulde udbytte af denne type digital læring er det absolut nødvendigt med en fuld browser, som du får på en tavle-PC -- en e-reader vil ikke være nok. Hvis vi skal flytte vores læring til internettet kan vi ligeså godt benytte os af alle de nye værktøjer det vil give undervisere, snarere end bare at emulere bøger.



For at få det fulde udbytte af denne type digital læring er det absolut nødvendigt med en fuld browser, som du får på en tavle-PC -- en e-reader vil ikke være nok.

@Per
Ok, Det var jeg ikke klar over, men så lærte jeg også lidt nyt :P
Agreed, nu har jeg kun en iPhone men det er også rigeligt distraherende i timerne med alle de sjove spil. :b

@Andres
Jeg er stadig mere afhængig af Tetris :P



Indlæg senest redigeret d. 25.03.2011 12:27 af Bruger #4487
Ah ja, Tetris er der også røget en del undervisningstid med. Den største tidssluger i min skoletid var dog Snake på Nokia. Utroligt at noget så enkelt kan være så underholdende :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Jeg vil henstille opmærksomheden hertil: http://xkcd.com/484/

Og iøvrigt erklære at Snake til dags dato stadig er en del af min morgenrutine. Fra vækkeuret ringer til jeg rejser mig fra asken går der snildt 5 minutters Snake.



t