Visual Basic - Max Textbox Værdi

Tags:    visual basic max textbox value

Hej allesamme.. Jeg er rimelig ny til Visual Basic, men er rigtig lærenem når det kommer til generalt IT, og koder..

Jeg er rendt ind i et problem, nok lidt nemmere hvis i ser hvad jeg har lavet:

Private Sub o1_MouseDown(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.MouseEventArgs) Handles o1.MouseDown

If e.Button = Windows.Forms.MouseButtons.Right Then
so1.Text = Val(so1.Text) + 1

End If

Har en button, og når jeg trykker på den, plusser den 1 til i tekstboxen. Men jeg vil gerne have den til, at når jeg har trykket 3 gange på den knap, altså når værdien er 3, kan den ikke komme højere op. Hvordan gør man lige det? Har godt nok ledt mange steder på nettet, dog uden at finde nogen løsning.

Mange tak på forhånd.



6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
her er noget C# der gør som du ønsker:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




Tak for det hurtigt svar..
Men, Forstår ikke rigtig C# .. Er på et begynder niveau, og har kun visual Basic 2010 express.. Så du må gerne lige forklarer det lidt nærmere hvis det er :)



Du skal vel blot lave en if sætning?

Fold kodeboks ind/udVBDotNet kode 


Jeg koder ikke vb.net, så kan desværre ikke sige om det er helt rigtigt.

EDIT: Hvis jeg var dig ville jeg skifte til C#. Ikke fordi vb.net er et dårligt sprog, men syntaksen i C# matcher meget mere andre sprog som C++ og java hvilket er nemmere at lære hvis du kan syntaksen i C#.



Indlæg senest redigeret d. 25.03.2011 13:35 af Bruger #11386
Jeg kender ikke rigtigt noget til nogen af sprogene, men det ser temmelig simpelt ud.

Du mangler et if statement ligesom Daniel brugte. Du har en variabel der hedder mouseClicks og en variabel der hedder maxMouseClicks og så laver du ellers bare en if/else:

Fold kodeboks ind/udVBDotNet kode 


Så skal du bare have to variabler, en der hedder mouseClicks som er det der på nuværende tidspunkt står i din tekstbox og en der hedder maxMouseClicks som du skal sætte til 3!

Håber det hjalp selvom jeg ikke kender til sproget. :)



Tusind tak for alle svarende!

Fandt ud af det! :)



Hej Emil,

Husk at stemme på den løsning du endte med at bruge, eller hvis du selv fandt en, så husk at skrive den her så vi andre kan stemme på den :)

Mvh.

Kasper (TSW)



t