Blog med forum og galleri

Tags:    blog forum galleri

Det er sådan at jeg har fået en idé som jeg håber at få lidt hjælp til. Forsiden, eller index skal være en blog, så jeg havde tænkt mig at bruge wordpress. Der hvor jeg så søger lidt info er at der skal tilknyttes galleri og forum til. Så det er ikke en blog som sådan, bloggen er mere til nyheder, anmeldelser, artikler osv. Det hele kommer til at ramme en bestemt gruppe som skal kunne oprette sig som brugere og have en lille profil med et billede, navn, alder osv i forumet. Det er stadig kun en idé, så det lyder en smule rodet. Men håber på lidt hjælp og idéer.



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du vil bruge wordpress er det meget lige til.

Til det med at folk skal have en profil installer buddypress, der følger også et lille forum med, som man altid kan installere extra til vis det ikke indeholder det du skal bruge. Til galleriet kan du bare installere et plugin som integrerer med buddypress som der er masser af.



Uhh, det lyder jo meget lettere end jeg havde regnet med. Tusinde tak for det.

Så jeg skal faktisk bare oprette en wordpress blog og så installere buddypress til?
Det forum, kan jeg rette i css'en ? Eller er der nogle værktøjer hvor man kan ændre farver? For det er vigtigt at det er sorte farver. Og så er det også vigtigt med kategorier i forummet, er det muligt at lave det? Og mht. galleri, er der et galleri som brugerne også kan uploade fotos til? Eller er det kun mig der kan det?





Ja.
Bruger ikke så meget wordpress men du kan evt. ændre css'en i selve cs filerne.
Ved ikke med farve værktøjer.
Angående kategorier i forummet så kan du sikkert installere et plugin til buddypress forummet som tillader kategorier.
Ved ikke med om brugere kan uploade til gallerierne, men går ud fra det.
Læs eventuelt på det.



t