Hvad er jeres favorit-editor ?

Tags:    java

<< < 12 > >>
Hej :)

Jeg ville lige høre hvilken editor i andre bruger til JAVA og hvilken der er jeres favorit (hvis ikke i bruger jeres favorit :) og hvorfor

Min favorit er klart IntelliJ - www.intellij.com. Den har så mange rigtig fede feature som hjælper mig i min udvikling af programmer. Jeg har testet intellij intensivt i en uge nu og jeg bliver ved med at finde nye total lækre ting i den. Det eneste minus der er er at den er dælens dyr :( 395 $ Men jo længere tid jeg bruger den jo mere har jeg lyst til at ofre de penge på den :)

Nu er det jeres tur :)

NZC



Emacs.

Fås ikke bedre.

Mvh.,

Jakob Justsen




Emacs.

Fås ikke bedre.

Mvh.,

Jakob Justsen


ye emacs er skam en dejlig editor :) Har selv brugt den en del!



User
Bruger #55 @ 05.10.02 20:39
IntelliJ styrer :) det er også min favorit editor, til java i hvert fald.



IntelliJ styrer :) det er også min favorit editor, til java i hvert fald.

There can only be one (two) Macromedia HomeSite
Internet HTML Writer - http://www.inetsoft.dk
--
Soccoro



NOTEPAD FOREVER!!

ej, måske ikke det mest feature-fyldte stykke software derude, men klart dejlig og simpel og den slags kan man jo ikke blive træt af.

- sh0rtaaay




Hej :)

Jeg ville lige høre hvilken editor i andre bruger til JAVA og hvilken der er jeres favorit (hvis ikke i bruger jeres favorit :) og hvorfor

Min favorit er klart IntelliJ - www.intellij.com. Den har så mange rigtig fede feature som hjælper mig i min udvikling af programmer. Jeg har testet intellij intensivt i en uge nu og jeg bliver ved med at finde nye total lækre ting i den. Det eneste minus der er er at den er dælens dyr :( 395 $ Men jo længere tid jeg bruger den jo mere har jeg lyst til at ofre de penge på den :)

Nu er det jeres tur :)

NZC


Ultra Edit. Helt klart.
Den bedste af alle.Med mulighed for engen higlighter


MVH.

Computerfreak.



emacs er klart den sejeste :)
Der er en noget stejl indlæringskurve, men når først man har arbejdet lidt med den, vil man aldrig bruge andet. Der ligger en masse gode tutorials på nettet.
Hvis man skal lave brugergrænseflader, og ikke selv gider lave det fra bunden, er JBuilder fra Borland et udmærket værktøj.

Hej :)

Jeg ville lige høre hvilken editor i andre bruger til JAVA og hvilken der er jeres favorit (hvis ikke i bruger jeres favorit :) og hvorfor

Min favorit er klart IntelliJ - www.intellij.com. Den har så mange rigtig fede feature som hjælper mig i min udvikling af programmer. Jeg har testet intellij intensivt i en uge nu og jeg bliver ved med at finde nye total lækre ting i den. Det eneste minus der er er at den er dælens dyr :( 395 $ Men jo længere tid jeg bruger den jo mere har jeg lyst til at ofre de penge på den :)

Nu er det jeres tur :)

NZC





Jeg bruger aldrig andet end BlueJ...
Den er open source, dansk udviklet, og ikke fyldt med alt muligt bræk, som man alligevel aldrig har brug for.
Ultra edit er jeg da også lidt tilhænger af, men det er mere for variationens skyld.

Jeg hader klippe klistre programmering - derfor de lidt 'primitive' programmer:-)



Har netop, på jobbet, været igennem den process det er at vælge udviklings værktøj. Og som mange af jer også har fundet ud af, er IntelliJ ret godt :-) .. det med prisen er jeg nu ikke helt enig i. De alternativer jeg havde var JDeveloper - $1000 og Together 9500$ - så intelliJ er i den 'billige' ende. Selvfølgelig er det dyrt som privat person ... Nu skal det siges at Together har (eller havde ihvertfale) en gratis version. Den kunne du jo tage et kig på - og ligeledes eclipse (eclipse.org) som er open source (delvist) ..

Men det er nu meget interessant at høre andres meninger ... så bare kom med dem ! :-)

Mvh
Karsten


... er dælens dyr :( 395 $ Men jo længere tid jeg bruger den jo mere har jeg lyst til at ofre de penge på den :) ....





Jeg bruger flere udviklingsværktøjer, alt efter hvad jeg laver i Java. Dog sværger jeg totalt til "SUN ONE" den der førhen hed "Forte", eller NetBeans, begge findes i en gratis version.

/Brian



<< < 12 > >>
t