AVI filer - ingen video kun lyd (Premiere CS5)

Tags:    adobe premiere cs5 avi video

Hey Udviklere!

Jeg oplever nogle mærkelige og meget irriterende problemer med min Adobe Premiere Pro CS5. Mine AVI-filer ikke har nogen video.

Jeg har indspillet en masse video til en musikvideo remake på mit kamera: Toshiba Camileo X100 i HD (720p60frames).

Jeg spiller dem alle fint i Windows Media Player og VLC Media Player og sådan, men når jeg importere til Adobe Premiere, så jeg får kun lyd - ingen video. Det ligner at det bare er et AVI lydklip jeg har importeret.

Jeg har søgt rundt på internettet for en løsning - men fandt ingen - det er virkelig begyndt at gå min på naverne, da jeg har glædet mig til at redigere min video :'(.

Den løsning, som skulle virke, var at hente Super (en konverterings program) og så konvertere alle mine AVI-filer til MP4, H.264/AVC med codec AAC LC, men det vil tage år, og jeg har også nogle problemer med at finde den rigtige video kvalitet som den originale fil - ergo, jeg ønsker ikke at miste nogen kvalitet ved konvertering. At konvertere alle mine filer ser jeg kun som en nødløsning, da det vil tage lang tid, med de 10gb optagelser jeg har.

Jeg vil vædde på at der må være en fix til dette (da der også er så mange som har haft problemet) så min AVI filer vil virke ordentligt i Adobe Premiere CS5. Jeg har brug for hjælp - please, hjælp! :roll:

Tak på forhånd! ;)

p.s. Jeg vil lige sige, at jeg har arbejdet med AVI-filer før, for et andet projekt, men disse hvor der er optaget med FRAPS på min computer.



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Dette var løsningen: http://forums.adobe.com/message/3579672#3579504.

1. Download VLC Media player
2. Opret en .bat fil og læg den i mappen med alle film som ikke virker.
3. Bat filen skal indeholde dette:
Fold kodeboks ind/udC kode 

4. Kør bat filen, der vil nu oprettes en nye filer i samme mappe, blot med .mp4 endelsen.

De originale filer beholdes!



Hey Matjøvas,
hvilket CODEC er der benyttet, når du har gemt filerne?

Der findes forskellige ekstra codec-packs til CS5 + de har deres egen media-encoder applikation, til at re-encode videofiler.



t