java editore

Tags:    java

jeg vil gerne vide vilke editore som i syntes er gode for de at jeg skal bruge en. jeg har prøvet intellij og den kan ikke installers. så jeg vil og så gerne vide hvor man kan downloade dem.



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
User
Bruger #55 @ 11.10.02 20:48
jeg vil gerne vide vilke editore som i syntes er gode for de at jeg skal bruge en. jeg har prøvet intellij og den kan ikke installers. så jeg vil og så gerne vide hvor man kan downloade dem.


Ikke installeres ??, det er den bedste :)
ellers er JEdit også en udmærket _gratis_ editor ( www.jedit.org )



Emacs er helt klart den bedste editor.

Hent den her...ganske gratis

http://www.cs.utah.edu/~cs3500/emacs/emacs.html

Det kræver lidt at sætte den op, men når det først er gjort...så kan man alt.

Mvh.,

Jakob



User
Bruger #535 @ 11.10.02 21:37
Er det det samme som en html editor?

Jeg er ikke helt med i java
Mvh
Jesper



User
Bruger #55 @ 11.10.02 21:53
Emacs er helt klart den bedste editor.

Hent den her...ganske gratis

http://www.cs.utah.edu/~cs3500/emacs/emacs.html

Det kræver lidt at sætte den op, men når det først er gjort...så kan man alt.

Mvh.,

Jakob


Du kan også alt i notepad, men det er nu engang nemest med en editor som er lavet til java.
Jeg må sige sidst jeg prøvede emacs var det besværligt, men det var også noget tid siden.
Hvad kan emacs som java editorer som IntelliJ eller JEdit ikke kan, altså i forbindelse med java ?
Hvad features har emacs generelt i forbindelse med java ?, der står ikke meget på den side du linkede til.



Du kan også alt i notepad, men det er nu engang nemest med en editor som er lavet til java.
Jeg må sige sidst jeg prøvede emacs var det besværligt, men det var også noget tid siden.
Hvad kan emacs som java editorer som IntelliJ eller JEdit ikke kan, altså i forbindelse med java ?
Hvad features har emacs generelt i forbindelse med java ?, der står ikke meget på den side du linkede til.


Emacs har som det mest basale syntaks farvning af koden. Der ud over er emacs nok den mest effektive editor til at producere kode i. Når du først får sat dig ind i den, og de genvejstaster (som man selvfølgelig selv kan sætte op) der er, kan du skrive kode på ingen tid. På nettet kan du finde tusind vis af udvidelser til emacs. Prøv bare at søg på f.eks. 'emacs java'. Du kan også installere java development kit. Mulighederne er uendelige.


Hvis du vil lære Java fra grunder, vil jeg anbefale dig et program som BlueJ. Du kan også følge nedenstående link, og læse hvilket materiale der bliver brugt til det første kursus på datalogi-uddanelsen.

www.daimi.au.dk/dIntProg

Mvh.,

Jakob Justsen




t