Session udløber

Tags:    asp

Hej
jeg prøver at hjælpe en ven med at løse lidt problemer med hans hjemmeside,
problemet er at session, bliver slette hos alle dem der er online på samme tidspunkt. da det er en shop hvor folk bestiller frugt og grønt, fra dag til dag, og kurven ikke er i nogle form for database, kan jeg ikke gør noget ved det.

Men vil gerne høre om folk har hørt om problemet før, hvis ja hvad kan man gøre ved det.. hvis ikke hvad mulighed jeg har for at finde problemet..

håber folk forstå..

/Kokken



8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Må indrømme det er ved at være længe siden jeg sidst har haft fingrene i ASP.
Sådan lige ved at kigge på det kunne det godt være et problem med dit Dictionary Object - er ikke helt sikker på hvordan det gemmes på serveren, men kunne godt forestille mig at det ligger et eller andet sted der bliver renset ret ofte på en delt server.
sidst jeg lavede en shop brugte jeg blot brugerens sessionID til at identificere varer i kurven fra databasen hvilket altså vil sige at jeg havde selve kurven i databasen.
Det lod til at være en udmærket måde at gøre det på.
Alternativt skal du tildele brugeren et orderID allerede når denne begynder at bruge kurven. På denne måde kan du bruge den samme kurv i hele systemet - f.eks. til senere reference i et administrationspanel ;-)



jaa den ide har jeg også fået, problemet er jeg koder php normalt, så asp er ikke min helt stor, siden endnu..

men må prøve at få kodet det om :)

jeg takker mange gang for hjælpen, hvordan er det med karma ? :)


Jeg er gået fra asp til php, og det har jeg tænkt mig at holde ved - gør livet så meget lettere! :)

Mht. karma skal du bare give karme til det indlæg du mener kunne hjælpe dig (brug "op" pilen ude i venstre side af indlægget) ;-)



Er det ASP classic eller .net?
For hvis det er .net har jeg tidligere haft problemet også og kan muligvis finde løsningen et eller andet sted i mit rod :)



det er helt classic :)



Så ved jeg det desværre ikke.
Mit problemer var, så vidt jeg husker, at mine sessions blev gemt på serveren et eller andet sted i hukommelsen der, grundet det var shared server, blev ryddet ind imellem.
Du kan jo som alternativ bruge cookies med en kort levetid?



okay, er ikke helt ind i asp, men kruv bliver oprette sådan her

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


håber det bare siger lidt hvor den gemmer det



jaa den ide har jeg også fået, problemet er jeg koder php normalt, så asp er ikke min helt stor, siden endnu..

men må prøve at få kodet det om :)

jeg takker mange gang for hjælpen, hvordan er det med karma ? :)



hehe
syntes også php er meget nemmer ind asp, men vil gerne hjælpe min ven :)


hehe sådan der :)



t