rulle tekst

Tags:    java

hej
jeg har lidt problemer med en rulle tekst, den flimre når den kører. hvordan stopper jeg dette flimer??
Koden:

import java.applet.*;
import java.awt.*;


public class simpel extends Applet implements Runnable{


int ypos = 200;
String text = "Hallo world";
Thread traad;

public void init() {


}


public void paint(Graphics g) {

g.drawString(text,20,ypos);

}


public void run(){

while(traad != null){
ypos--;
if(ypos == 0){
ypos = 200;
}

try{
Thread.sleep(25);
}catch(InterruptedException e){}
repaint();
}

}

public void start(){

if(traad == null){
traad = new Thread(this);
traad.start();
}

}

public void stop(){

if(traad != null){
traad.stop();
traad = null;
}

}


}




hej
jeg har lidt problemer med en rulle tekst, den flimre når den kører. hvordan stopper jeg dette flimer?

kan den ikke køre uden repaint()?
Nils W
camus filosofi



hej
jeg har lidt problemer med en rulle tekst, den flimre når den kører. hvordan stopper jeg dette flimer??



Dit problem er at du ikke benytter dig af double buffering. Du skriver direkte til 'skærmen'. Det du oplever kaldes også flickering. En del af grunden er at det tager tid før et billede er tegnet på skærmen og du overskriver så og sige det det forrige billede med det næste før det er færdig tegnet.
Det er masser af stof på nettet om double buffering teknikken, ellers har jeg gang i en artikel om java spil for begyndere som jeg regner med snart er færdig - Her vil double buffering indgå.
[Redigeret d. 19/02-03 21:57:57 af Søren]



t