Udløb af regneark

Tags:    regneark udloob dato begranset

Har nogen kendskab til om det er muligt at tilføje en funktion på et regneark, så brugeren kun kan benytte den i en given periode.

Kan der f.eks. laves en makro som udføres ved åbning af regnearket og som kun åbner arket hvis en given dato ikke er overskredet?

På forhånd tak

Frank



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Her er en måde at gøre det med en makro:
http://www.ehow.com/how_5916660_make-excel-spreadsheet-expire.html

Makroer som denne kan da nemt omgås, så måske ville det være bedre at fjerne en funktionalitet, som makroen så genskabte hvis det var inden for en bestemt dato?







Hej Stefan,

Tusind tak for det fine link.
Jeg er helt grøn som vba-programmør, men har sat mig for at finde ud af hvordan det virker.

Jeg forsøgte at læse koden ind, men fik nogle små fejl - og besluttede mig derfor at finde noget indledende - start med vba-programmering :)

Jeg er nu ved at lave de første øvelser - og er så ret sikker på jeg kan se mig ud af syntaks - hvad har jeg læst forkert ind.

Når jeg får det til at virke, skal jeg nok skrive resultatet ind.

Endnu engang mange tak!

Mvh

Frank

PS: jeg er ikke med sikker på hvad point betyder - men får "fejl": Du har allerede stemt dette op!

SÅ undskyld hvis karakter 1 er skidt! ................ hjælpen var RIGTIG stor



Hej Frank,

Du har gjort det helt rigtige ved at stemme på det indlæg der hjalp dig. Da du ikke selv har tjent noget Karma endnu, tæller din stemme "kun" 1, men nu kan andre se at svaret har hjulpet dig og de vil så også stemme på det. Jeg har fx lige stemt med mine 4 stemmer, så Stefan har fået noget ud af sin hjælpsomhed :)

Mvh.

Kasper (TSW)



t