innerHTML i jQuery: indsættelse af textarea i <span>

Tags:    javascript jquery

Hej Udviklere!

Jeg har prøvet at skrive et lille stykke javascript/jQuery kode, men kan simpelthen ikke få det til at fungere. Har også kigget lidt på google, men synes ikke jeg kan få det til at virke.

Scriptet skal bruges til at opdatere en nyhed, uden at skulle ind på en ny side.
Meningen er, at det skal "konvertere"
<span id="nyhed_x">tekst</span>
til
<span id="nyhed_x"><textarea>Tekst</textarea></span>
ved klik på et link
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


linket til at ændre en nyhed er:
<a id=\"admin_aktuelt_edit\" href=\"\" onclick=\"nyhedTekstTilTextarea(".$row['id'].")\" style=\"float:left;\">[redigér]</a> (dette er self. lukket inde i php-tags, og $row['id'] er id'et for den nyhed linket står over)

Hvad gør jeg forkert? Eller har jeg bare stadig ikke forstået syntaxen af jQuery 100%? :)

Ville være rigtig dejligt hvis der var nogle der gad fortælle mig hvor jeg laver fejl.




4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Husker du at smide et # foran id? Dvs. står det i id-rækken i dit databaseresultat.
Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 08.04.2011 19:57 af Bruger #3275
pinligt..
men tak for det! :)

- Nu har jeg bare det problem, at det 'skifter tilbage' efter 0,1 sekund, eller noget i den stil..


Det kan jeg ikke lige umiddelbart se hvorfor skulle ske. Men du har hvertfald en fejl her:

var thisInnerHtml = $(thisId).html;

Der mener du vel

var thisInnerHtml = $(thisId).html();



pinligt..
men tak for det! :)

- Nu har jeg bare det problem, at det 'skifter tilbage' efter 0,1 sekund, eller noget i den stil..



Opdagede jeg selv, men tak alligevel! :)

- Det hjalp dog stadig ikke på det underlige faktum, at teksten skifter tilbage i løbet af ingen tid



t