.net datalist - tillad admins og ejere at slette indlæg

Tags:    asp datalist slet

Hej.
Nu er jeg ved at få grå hår af det her lille problem, håber nogle kan hjælpe mig den rigtige vej.

Det er i bund og grund meget simpelt, jeg har en slags gæstebog, hvor folk kan smide en kommentar der bliver gemt i min MySql database.
Herefter visen det vha. datalist.
Jeg kan sagtens få den til at vise listen osv, det hele det spiller.

Nu vil jeg så gerne gøre sådan at folk kan slette deres egne indlæg, og admins kan slette alle indlæg, og kan sagtens tilføje en knap udfra hvert indlæg, men jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre således den kun bliver vist i folks egne indlæg..? Den løsning jeg har nu viser den ud fra alle indlæg.

Jeg bruger som sagt en DataList, der bliver fyldt ud, ud fra et DataSet som igen bliver fyldt ud af MysqlDataAdapter i code-behind.

Håber der er en der kan hjælpe mig, har brugt alt alt for langt tid på at få det til at virke..



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Gem brugerens IP addresse i din database. Når en bruger så besøger din gæstebog, sammenligner du hans ip med den der står i databasen.

Eksempel:
Bruger 1 med ipen 192.168.1.100 skriver i din gæstebog

Du gemmer ipen sammen med hans navn og besked.

Bruger 1 besøger din gæstebog igen og alle dine indlæg skal vises.

For hvert indlæg sammenligner du hans ip med den ip der står i databasen.

(Kig forresten her http://bytes.com/topic/asp-classic/answers/439176-how-get-clients-ip-address-asp-net#post2621909 hvis du vil vide hvordan du får ip addressen)





Indlæg senest redigeret d. 09.04.2011 11:52 af Bruger #11386
Hvad så med os der har dynamisk ip? Hvad hvis jeg skrev det på mit arbejde men vil slette det derhjemme? Casper Hansens forslag er en løsning men måske ikke den mest optimale.



Hvad så med os der har dynamisk ip? Hvad hvis jeg skrev det på mit arbejde men vil slette det derhjemme? Casper Hansens forslag er en løsning men måske ikke den mest optimale.


Så kan jeg ikke se andre udveje end bruger opretning, eller en mærkelig form for tal system hvor brugeren får udleveret et tal som han kan bruge til at redigere med. Eventuelt kan han modtage en email med tallet så det er let tilgængeligt.



Det vil jeg give dig helt ret i Casper - bruger oprettelse, noget i retningen af din form med tal, ip systemmet eller også skal man ikke kunne rette sin kommentar. De har alle ulemper/fordele jeg ville bare lige nævne de problemer jeg så ved IP systemmet.

Jeg ville i sidste ende sige det var bedst med bruger oprettelse hvor man kunne redigere sine indlæg eller at man bare kunne skrive kommentar uden en bruger men man kan så ikke redigere det.

Administrator ville altid i alle tilfælde kunne redigere kommentarer.



t