Hjælp! Hvilket program til MAC?

Tags:    java ide editor

Skal til at ligge og kode Java, men hvilket program er godt og gratis?

Med venlig hilsen

Kenny Asonze





5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Netbeans eller Eclipse findes begge til Mac også :).

ellers er der simple som Jgrasp, eller hvis du er nørd så kan du jo kigge på noget VI (VIM)..

Håber det hjalp



Java kan du programmerer i mac's almindelige text- edit, men hvis du er interesseret i en god Java IDE; som også fungere til Mac, så er Eclipse eller Netbeans helt klart at foretrække.

BlueJ kan også benyttes, hvis du ikke har programmeret Objekt-Orienteret før, er BlueJ en god måde at lære at tænke i klasser og objekter.



Hej Kenny.

Prøv at kigge her: http://developer.apple.com/java/faq/

Der kan du læse "alt" omkring udvikling til OS X.



Indlæg senest redigeret d. 14.04.2011 11:46 af Bruger #9814
Hej Kenny.

Jeg kan helt klart også anbefale Eclipse. Har selv arbejdet rimelig meget i Eclipse, og det er virkelig et genialt program.

Når du sidder og skriver kode, så ser programmet automatisk efter fejl, så du behøver ikke compile for at se om der er en fejl i dit program, da dette bliver gjort løbende. Hvis der er en fejl, så vil der komme et lille fejl-ikon i venstre side, ud for den linje fejlen er på, og hvis du holder musen over ikonet vil fejlmeddelelsen komme frem.

Derudover er det super nemt og enkelt at arbejde med. Du kan meget nemt og hurtigt komme i gang med at lave en masse java applikationer, hvor det hele er enkelt og struktureret.

Mvh
Dennis :)



Ikke for at være en nar, men jeg vil bare lige hurtigt pointere at "MAC" er betegnelsen for addresser på net-opkoblede devices, og "Mac" er et brand af Apple PC'er -- tidligere kendt som Macintosh. Dvs at M-A-C ikke er en forkortelse, så det ser fjollet ud med "MAC" -- og overskriften på tråden kunne iøvrigt få det til at se ud som om du ledte efter et java-baseret program til at arbejde med MAC-addresser.

Jeg beklager lektionen, hav en fortsat god dag :)



t