Style selectbox + input-file?

Tags:    input style css selectbox

Hej med jer,

Jeg sidder her i skolen og er igang med at programmere et CMS system. jeg har ikke den vilde erfaring, da jeg begyndte sidste år.


Jeg sidder med et lille problem, hvor jeg undre mig over, hvorfor jeg ikke kan style mine select-boxe(dropdown-menuer) + min input-file.

Nogen der ved hvad jeg skal gøre?



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Nicolai

Det er pga. den simple årsag, at den funktionalitet ikke understøttes i de forskellige browsere.

Det betyder, at du ikke kan gøre det med HTML og CSS. Der findes dog flere forskellige plugins til fx Jquery, så du kan style dem vha. javascript.

Prøv fx at Google:
jquery style file inputs
jquery style selectbox

/Phillip



Jeg er total forvirret. Selvfølgelig kan man style din dropdown-menu i CSS. De er jo sat op i CSS. Og selvfølgelig kan jeg også det med din input-formularer. Giv mig din css fil og en link til din side...



Jeg er total forvirret. Selvfølgelig kan man style din dropdown-menu i CSS. De er jo sat op i CSS. Og selvfølgelig kan jeg også det med din input-formularer. Giv mig din css fil og en link til din side...


Jo du kan style din dropdown, men NEJ du kan ikke style et input file uden nogle finurligheder.

Se eventuelt her: http://www.shauninman.com/archive/2007/09/10/styling_file_inputs_with_css_and_the_dom



Nåå File input? Ja den har jeg også haft svært ved at style. Aner ikke hvorfor. Er vildt underligt... Normale input-fields er piece of cake



t