PHP - Word fil med info fra database

Tags:    php word html database

<< < 12 > >>
Hey Udviklere!

Jeg har et word dokument af med en skabelon af en faktura.

Jeg vil meget gerne gøre således at jeg kan trykke på en knap, så jeg kommer til f.eks: printInvoice.php?invoice_id=10.

Derfra skal den så hente fra databasen hvor nummeret 10 befinder sig, og indskrive navn, adresse, postnr. osv osv. Men hvordan gør jeg dette? Åbner jeg kildekoden fra .doc dokumentet via Notepad++ så er det en meget ulæselig kode.

Hvad ville være den smarteste måde at få HELE HTML koden fra .doc filen? Gemme den i et mere læsevenligt format?

Glæder mig til at høre jeres svar!



13 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er samme kode som jeg selv bruger, men den siger der er fejl i XML koden, som skrevet overfor. Hvordan kan dette være?



Indlæg senest redigeret d. 18.04.2011 15:59 af Bruger #16320
Det er samme kode som jeg selv bruger, men den siger der er fejl i XML koden, som skrevet overfor. Hvordan kan dette være?


Der findes flere forskellige extensions til PHP, som gør det muligt at lave PDF-filer. "Standard"-pakken kan du læse mere om her:

http://php.net/manual/en/book.pdf.php

Fælles for de forskellige extensions er, at du skal have adgang til selv at installere PHP på serveren, da du også selv skal installere PDF-extension'en - eller at finde et webhotel, der tilbyder det.

Vær opmærksom på, at brugere ikke kan redigere PDF-filer med mindre de har Adobe Acrobat installeret, som ikke er gratis.

Det er samme kode som jeg selv bruger, men den siger der er fejl i XML koden, som skrevet overfor. Hvordan kan dette være?


Fordi du bruger XML i stedet for HTML, vil være mit umiddelbare gæt?



Indlæg senest redigeret d. 18.04.2011 16:05 af Bruger #69

Hvis det kun er ham selv der skal åbne de filer, så er det fint. Men ellers kan det næppe være en god ting at snyde browseren/klienten.

Enig. Men nu insisterede brugeren på at det skulle være Word :)

gennemgang af den grundlæggende filstruktur i docx (hvilket du også kan lure, ved at omdøbe en docx fil til .zip)
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb266220(v=office.12).aspx#office2007wordfileformat_walkthroughcreatingawordxmlformatfile

Nice, den får lige noget karma :)



Indlæg senest redigeret d. 18.04.2011 16:25 af Bruger #69
<< < 12 > >>
t