Kun et vidst antal grandchildren i sidebar

Tags:    php wordpress

Hej,

Jeg har lavet en hjemmeside ved hjælp af wordpress, som stort set virker fint.
Men jeg har et problem.
Jeg har en topmenu som er en dropdown, med children i, og så ude i siden har jeg en sidebar som har en oversigt over både children og grandchildren.

Jeg skulle gerne kunne i mit wordpress admin modul kunne oprette så mange grandchildren jeg vil og så kommer de kun under deres parent i sidebaren.
Men problemet er at hvis jeg oprette flere end et vidst antal grandchildren under samme child så kommer den pludselig op under dropdown menuen, så den ikke bare bliver vist som grandchild i sidebaren men også som almindelig child i dropdown menuen.

I kan se siden på www.globeaid.dk og hvis i så klikker på volenteering, så kan i se ude i sidebaren volenteering categories er der 4 grandchildren, men den sidste som er engineering bliver også vist i dropdown menuen, men burde ikke blive det.

Jeg ved ikke lige hvor jeg skal lede efter problemet, men jeg paster lige koden ind fra volenteering-sidebar.php ind, så håber jeg nogen kan hjælpe.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Tak for hjælpen, hvis i vil have jeg uddybber eller kommer med noget andet kode, så bare sig til, håber i kan hjælpe.



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg går ud fra, du har din topmenu i header.php?

Umiddelbart ville jeg tjekke om du i koden til din topmenu også anvender variablene $output, $page og $children. Det kan meget vel være, at disse variable nemlig er udfyldt allerede i header.php og derfor bare bliver ændret af dine scripts i sidebar.php.

Løsningen vil være at lave et præfik til de variable, så de i header.php (igen, kun hvis din topmenu ligger her) fx hedder $top_output, $top_page og $top_children. I sidebar.php behøver du så ikke gøre noget, men for læsbarhedens skyld kan du fx kalde dem $sidebar_output, $sidebar_page og $sidebar_children.

Det er bare en formodning, men det er det første, jeg ville tjekke (især når du ikke har postet din kode til topmenuen) :-)



Hej, tak for dit svar,

jeg har kigget i header.php og ja topmenuen er der, men jeg kan ikke finde de variable som du skriver der?

Nu er jeg igang med at lave fejlfinding i en andens kode, så det er en anden der oprindeligt havde lavet denne kode.

Men ved du hvad jeg skal ændre i denne kode så?

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


men tak for hjælpen :)



t