Feedback på et website

Tags:    webdesign

<< < 12 > >>
Hejsa,

Jeg har lige udviklet et site i dag, nemlig en konkurrence guide.

Kunne i ikke tænke jer at give lidt feedback på siden? Selv syntes jeg den er lidt uoverskuelig, men har set mig lidt blind på hvad der skal ændres.

Url er : fedekonkurrencer.dk



Edit:

Kan se jeg har svinet den forkerte Jesper til - det må du meget undskylde!

Men derfor irriterer det mig stadig at du påstår at designet er dit eget, når det ikke er!

Det tog ikke meget søgen frem og tilbage (i din kildekode) for at finde ud af, at den side du har "udviklet" egentligt er wordpress og at det tema du, som du selv skriver:
jeg har ikke stjålet design :-)

faktisk ER stjålet!
Se: http://www.simplethemes.com/wordpress-themes/theme/elated/
Og: http://demos.simplethemes.com/elated/?style=style1


Hold da op Simon, først sviner du en til, så sviner du en anden til.
Jeg kan ikke forstå mennesker som dig, der decideret går efter struben på andre. Det er vel ligegyldig om Jespers theme ligner nogle andre, han har jo sådan set betalt for den som alle andre. Din kritik kan man sådan set heller ikke bruge til så meget, da manden spørger om hjælp, hvor vi prøver at hjælpe med lidt feedback hvorimod du på den anden side kommer med gylle.


Jeg ved godt at det var lidt et surt opstød jeg kom med, og det undskylder jeg også for - skal gerne indrømme at jeg ikke lige var i verdens aller bedste humør i går, og det er da ikke fair at det skal gå ud over Jesper eller nogen anden.
Having said that, så synes jeg stadig det er lidt groft at skrive at det er ens eget design, når det er nogle andre der har lavet det - betalt eller ej.
Med hensyn på definitionen på "en side man har udviklet", plejer jeg egentligt at være ret ligeglad - igen var jeg lidt på krigsstien da jeg skrev det, og jeg undskylder naturligvis for dette!

For at komme med noget konstruktivt også, synes jeg egentligt at design er rigtigt flot - kan godt lide at kigge på det, men står lidt af med de forskellige fonts og den lidt rodede opbygning.
Tror problemet kan skyldes alt det indhold du henter andre steder, som f.eks. facebook. Det er fint nok at have den ene boks ude til venstre, men den der kommer inde på siden er lige lidt overkill.

Tror måske også du kunne have gavn af at flytte "nyeste konkurrencer" og "bedste konkurrencer" ud til venstre i spalten der ude - det virker som om du har to smalle spalter før det egentlige indhold kommer, hvilket i mine øjne virker lidt forvirrende. Hvis du gerne vil have det i to separate spalter, vil jeg nok smide de andre over til højre, så du har følgende opbygning:
smal spalte | bred spalte med indhold | smal spalte.

Igen undskylder jeg mange gange for mit sure opstød i går, og håber at du kunne bruge dette indlæg til noget i stedet for.



Det okay Simon :-)

Jeg ved også godt jeg måske formulerede mig lidt uheldigt, men i min verden er det at designe ting, når man manipulerer et wordpress theme. Kan godt se at herinde at det lidt mere hardcore webfolk, som laver tingene fra bunden, og så lyder det selvfølgelig lidt fjollet at sige man har designet den.

Har desværre ikke haft tid til at ændre de ting i forslår, men det hele er noteret - Og endnu engang tak for den gode feedback.



Som Nicky også siger, så fungerer farverne ikke ordentligt sammen - der er 3 (?) nuancer af henholdsvist grøn og blå, og problemet er at de ikke har nogenlunde samme value (jeg ved ikke hvad det ord hedder på dansk, men det referer til mængden af grå i en farve) og nogle af dem er meget lyse med lidt grå og andre er mørkere med mere grå.
Derudover undrer jeg mig også over den pink farve i toppen? Hvis den skal fungere som kontrastfarve tror jeg det vil fungere bedre hvis den er en smule lysere (der skal mere hvid i).

Derudover har du også problem med chunking ved dine overskrifter / den sidste linie i indlæggene på bloggen - fordi der er så meget luft fra den lini der hedder "Katego / Udløber" og op til selve teksten ligner det at den hænger sammen med den grønne streg neden under, som igen ligner at den hører sammen med overskriften (fordi der er for lidt luft mellem den grønne linie / overskriften).

Det er lidt af de punkter hvor jeg tror at du kan forbedre siden en del ved lige at kigge på dem en gang til :)



Flot side!

Der er dog 2 ting, der irriterer mine øjne:
1)Indholdet er placeret i højre side. Mine øjne søger som standard over mod venstre, og det tror jeg faktisk også de fleste andre gør, da læseretningen i Danmark er venstre->højre :-)
2)Stregen mellem artiklerne. Du bør måske eksperimentere lidt mere med farven på disse, da de har en lidt for pang-grøn farve :-)



Indholdet er placeret i højre side. Mine øjne søger som standard over mod venstre, og det tror jeg faktisk også de fleste andre gør, da læseretningen i Danmark er venstre->højre :-)


Der må jeg være uenig med dig - det giver jo ganske god mening at placere en menu i venstre side (og dermed indholdet til højre for), da vi, som du jo netop selv nævner, læser fra højre mod venstre - altså er der god mening i at placere menuen til venstre da det er den der er udgangspunkt for at folk kan navigere rundt på websitet.
Er det blog er der selvfølgelig andre krav (nyeste indlæg først, ikke så meget indhold man navigerer rundt mellem).





<< < 12 > >>
t