Javascript source..

Tags:    java

Hej,

Kan man ikke lave det sådan at når man før musen over et tekstlink skifter linket farve så længe man holder musen over. Når man fjerner musen fra linket skal teksten blive normal farve igen..?

Chr



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej,

Kan man ikke lave det sådan at når man før musen over et tekstlink skifter linket farve så længe man holder musen over. Når man fjerner musen fra linket skal teksten blive normal farve igen..?

Chr


Hej Christian!

Så vender jeg tilbage, undskyld jeg ikke har svaret over mail for det sidste... Men nu får du det da her, håber du kan bruge det:

<html>
<head>
<script>
var Tid = 3000 //I millisekunder
var Farver = new Array("Red","green","yellow")


var FarveNummer = 0

function StartSkift(farv) {
TimerSkiftFarve = setTimeout("Skift('"+farv+"')",Tid)
}

function SlutSkift(farv) {
FarveNummer = 0
eval(farv+".style.color = Farver[FarveNummer]")
clearTimeout(TimerSkiftFarve);
}

function Skift(farv) {
FarveNummer++
if (FarveNummer >= Farver.length) {
FarveNummer = 0
}
eval(farv+".style.color = Farver[FarveNummer]")
TimerSkiftFarve = setTimeout("Skift('"+farv+"')",Tid)
}
</script>
</head>
<body>
<table width="80" border="0"><tr><a href="minside.htm"><td id="FarveTd" style="color:red; cursor:pointer;" onmouseover="StartSkift('FarveTd');" onmouseout="SlutSkift('FarveTd');">Teksten her</td></a></tr></table>
</body>
</html>

Skulle meget gerne virke, er det ikke helt det du ville have må du lige skrive:)

---
Hilsen Anders
http://anders.java-script.dk



Kan man ikke lave det sådan at når man før musen over et tekstlink skifter linket farve så længe man holder musen over. Når man fjerner musen fra linket skal teksten blive normal farve igen..?


Det plejer man typisk at lave med CSS.

Se nedenstående eksempel:

Fold kodeboks ind/udKode 
[Redigeret d. 27/01-03 20:25:56 af MHA]



Kan man ikke lave det sådan at når man før musen over et tekstlink skifter linket farve så længe man holder musen over. Når man fjerner musen fra linket skal teksten blive normal farve igen..?

Det plejer man typisk at lave med CSS.

Se nedenstående eksempel:

Fold kodeboks ind/udKode 
[Redigeret d. 27/01-03 20:25:56 af MHA]

Hej,


Hvis man føre musen over din kode bliver linket rødt.. Det er ikke meningen... Hvis musen bliver over linket skal linket blive ved med at skifte farve...

Chr.



Hvis man føre musen over din kode bliver linket rødt.. Det er ikke meningen... Hvis musen bliver over linket skal linket blive ved med at skifte farve...


Set i bakspejlet kan jeg godt se at dit spørgsmål var tvetydigt, hvorfor jeg antog at du vil have en løsning på det der normalt er praksis. Til det nu ønsker skal der anvendes JavaScript, men jeg har desværre ikke en løsning lige ved hånden pt.



En alternativ løsning er at lave dit link om til et billede indeholdende den tekst du ønsker at anvende som link. Herefter kan du gøre det således at der ved mouse-over skiftes til et animeret billede, hvori teksten skifter farver.[Redigeret d. 28/01-03 17:24:58 af MHA]



t