Pdf til download - kun print - mod betaling

Tags:    pdf onlinebetaling

Jeg skal lave en løsning, hvor der fra et joomla-site skal kunne åbnes pdf-filer mod betaling. For at filerne ikke kan misbruges, må de ikke kunne gemmes, men blot åbnes og printes.
Er nogen der ved, om dette er muligt? Eller er filen pr definition altid gemt på computeren i det øjeblik, den er åbnet?
Venlig hilsen Trine



9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Trine

Mig bekendt kan du desværre ikke omgå den risiko - så snart filen åbnes lokalt i brugerens Adobe Reader er den også downloadet til computeren.

En alternativ mulighed er at bruge en online pdf viewer (fx zmags), hvor pdf'en kun kan åbnes og læses i browseren.

/ Phillip



Indlæg senest redigeret d. 20.04.2011 12:05 af Bruger #69
Så må du jo lave en relation mellem en bruger og hvilke produkter denne har adgang til at se. pdf-vieweren behøver ikke være en del af betalingssytemet men bare være på den side man bliver sendt hen til når man har betalt for et givent dokument.



Ok men ved du, om man kan printe direkte fra den?
Hilsen Trine



Det kan du godt :-)



Kender du issuu.com som er gratis? Så vidt jeg kan se, er det ligeså godt ? - bortset fra at man ved en gratis konto får en lille reklame-bar, som man kan slippe for v opgradering til ca 100,-/måned hvilket er meget billigere end zmags.



Jeg kender ikke issuu.com specifikt, men der findes mange af den slags services og sikkert også mange, der er billigere end zmags. Hvis de i funktionslisterne beskriver de behov, du efterspørger, er det vel helt i orden :-)



Ja helt sikkert. Jeg er helt ny her og skal vel give dig noget god karma som tak for hjælpen, men kan ikke se hvordan?



Det behøves ikke, men hbis du insisterer skal du bare klikke på op-pilen ved det mest brugbare svar :-)



Men hvorledes med koblingen til betalingssystemet - du mener at man godt kan koble en online pdf-viewer sammen med betalingssystemet?
Dvs man ser en kort "produktbeskrivelse" ved fx et par screendumps eller lignende, derefter betaler man for fuld adgang til vieweren, hvorfra man printer.
Men hvordan koder man at betalingen giver adgang til en online-viewer?



t