CSS Centrering af tabel

Tags:    css html webdesign

Hej Alle.

Jeg forsøger at få min side centreret, men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke.
Det er photoshop der har lavet css koden, og jeg har forsøgt med lidt forskelligt, bla. Margin: auto; osv.

Min CSS:
Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Min html:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Hvordan kan jeg få hele siden i center?
se evt. www.borup-soepark.dk

Hilsen Christian




10 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
OK, så er jeg med. Har lige testet dette, og det virker.
Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Fold kodeboks ind/udCSS kode 





Hjælper det hvis du i din body sætter width: 100%; og i din container div (tror den hed table1), sætter margin: 0px auto; ??

Ellers så ved jeg ikke helt havd du skal gøre :)



Løsning 1
Lav din CSS for div.Table_01 om til:

Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Løsning 2
Tilføj dette lige efter <body>-tagget i din HTML:

<div id="wrapper">

Tilføj dette lige før </body>-tagget i din HTML:

</div>

Tilføj dette til din CSS-fil:

Fold kodeboks ind/udCSS kode 




Indlæg senest redigeret d. 20.04.2011 15:26 af Bruger #69
Tak for Jeres svar, intet ser ud til at virke :(




se evt. www.borup-soepark.dk


Lige en sidebemærkning - Siden er lidt tung at loade, pga. alle de store billeder, bare så du vidste det :) ellers er det et fint hjemmeside design :)



Tak for Jeres svar, intet ser ud til at virke :(


Har lige set, at den kode du har postet her i forum ikke er den samme, som du har på websitet. Kan det være derfor, noget ikke virker? Jeg har testet min løsning 1 og 2 på min computer med den kode, du har postet, og der virker det fint.

Desuden er dit website allerede centreret, så nu bliver jeg i tvivl om problemet?



Indlæg senest redigeret d. 20.04.2011 15:36 af Bruger #69
Det er min fejl, det er egentlig et test miljø som jeg ikke kan få til at virke. Det andet er bare alm HTML og test miljøet er baseret på CSS. Se det her: http://www.borup-soepark.dk/gammel/index1.php



TAK! Det virkede.. Lader til at problemet var position: Absolute, frem for Relative. Tusind tak!



Position:absolute; kan du udelade... Det eneste der er vigtigt er at margin:0 auto; og width:XXXpx er defineret. Så funker det.

Husk at "lukke" tråden hvis du har fået dit svar :)



Fold kodeboks ind/udCSS kode 




t