Scroller i CSS boks (Fastlåsning af baggrund)

Tags:    scroller tabel css

Hej.

Så er den gal igen :), håber i kan hjælpe!

Er der en måde hvorpå jeg kan lave en scroller i min "main" "boks" på min hjemmeside?
Det er for at undgå at tabellen blot udvider når der kommer for meget tekst. Jeg har et baggrundsbillede, hvor det vil se lidt dumt ud hvis det pludselig "starter forfra".
Derfor ville jeg gerne låse baggrundsbilledet, samt "låse" celle størrelsen, så der blot kom en scroller, til at scrolle med teksten kun.
Nøjagtigt som hvis man havde en iframe fx :)

se evt siden www.borup-soepark.dk

Tak



9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu ved jeg ikke om jeg har forstået dig ret, men:

Sæt en fast height/width på dit objekt.
Sæt overflow:scroll; i css for objektet.

For at fastlåse en et billede/andet, skal du sætte position:fixed;



Baggrundsbilledet låses med background-attachment: fixed;



Handler dette om samme hjemmeside som http://www.udvikleren.dk/forum/34179/vises-ikke-ordenligt-i-ie,-men-fint-i-firefox/ ? Hvis det gør, så er det vigtigt at du løser det andet problem først (skift fra quirks til standard mode), før du begynder at kigge på dette problem. Ellers er det meget sværere at løse dette problem i quirks mode, og det vil være spildt arbejde, når du skifer til standard mode.



Det vil jeg prøve, tak :)



så lidt :)



1 lille problem :)

Scrolleren er vandret og ikke lodret.. hvordan ændre jeg på dette?

Hvis jeg sætter background-attachment: fixed;
så går der helt ged i baggrunden af en årsag.. som om den ignorer placeringen den har fået, og bare "sætter" sig fast øverst i venstre hjørne af skærmen..



1) overflow: auto;
2) background-position:center; eller hvordan du nu vil have det?

Det burde løse det :D



Det ser ud til at det kun er i IE at scrolleren kommer frem, der sker intet i firefox.

Baggrunden gør stadig ikke helt som jeg vil have det. Det kan måske ses i IE lige nu.
Når man scroller starter baggrunden forfra, hvilket ikke er ønsket. Den skal være fikseret således at det kun er teksten der scrolles..

kig evt. på en af mine andre hjemmesider www.bimer.dk under tagwall. Der kan man se når man scroller af baggrunden bliver hvor den er.

Hvis jeg bruger: background-attachment: fixed; så er placeringen af baggrunden forkert. :(

Hvad dælen gør man her?



Hej Jesper.

ja, det er samme side. Ok, jeg får løst det andet først, og så må jeg vende tilbage, når tid er :) Tak for hurtigt svar.



t