Tråde på Linux

Tags:    java

Er der nogen der kan fortælle mig, hvorfor threads kører langsommere på Linux end på Windows?

og kan der gøres noget ved det?



7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
lige en ting til.....

hvis på kommando prompten kører: "java -version" får man nogle oplysninger om JVM hvis der står noget med "native", "kernel" eller "hotspot" kører din java med "native threads" ellers er det "green threads"...

Hvis man bruger suns java 1.2.2 kan man tvinge den til at køre i "native" ved at skrive java -native

man kan vist også sætte variablen THREADS_FLAG til native...

....håber det hjælper



Er der nogen der kan fortælle mig, hvorfor threads kører langsommere på Linux end på Windows?

og kan der gøres noget ved det?


Kan du ikke give et eksempel på et program hvor du bruger tråde, og som opfylder ovenstående?

Har du testet på mere end et linux system. Har maskinerne samme specifikation, osv.


Mvh.,

Jakob Justsen



Er der nogen der kan fortælle mig, hvorfor threads kører langsommere på Linux end på Windows? og kan der gøres noget ved det?


Det er noget af en påstand du får smidt på banen her uden at argumentere, anvise kilder eller kode. Det er oplagt at du udspecificerer hvad du mener med kører langsomere...



Jeg tvivler på at det er en påstand, når det kommer fra Frank Bille.
det er en mand som kan sit kram.




Det afhænger da af hvilken JVM du anvender...

Det er efterhånden velkendt at Sun's egen implementation er langsommere end andre implementationer, eksempelvis microsoft egen udgave, som desværre ikke opfylder alle kravene...



Det skyldes måden hvorpå JVM er implementeret, på linux(ikke unix) har sun valgt bruge såkaldte "green threads", hvor de på andre operativsystemer bruger "native threads".

Jeg ved at hvis det er linux på en solaris maskine, kan man få patch der ændrer dette, på en almindelig pc ved jeg ikke....



Det skyldes måden hvorpå JVM er implementeret, på linux(ikke unix) har sun valgt bruge såkaldte "green threads", hvor de på andre operativsystemer bruger "native threads".

Jeg ved at hvis det er linux på en solaris maskine, kan man få patch der ændrer dette, på en almindelig pc ved jeg ikke....


Fint nok. Det er jo bare ærgeligt, men sådan er det.

Men det med linux på en solaris maskine??? Hvad betyder det. linux og solaris og to forskellige styresystemer.



t