Select box der skal sende flere variabler

Tags:    form php

Hejsa,

Er der en eller flere der kan vise mig hvordan jeg kan sende pos, med fra min query.

Jeg skal bruge denne til at opdatere positionen af sider i min database, efter at en side er blevet slettet.

Jeg er baer ikke klar over hvordan jeg kan sende den med når formen bliver submittet?

Kode er som følger:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 




4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt -2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Theis,

Mange tak for dit svar :-)

Vil du indsætte hidden field LIGE INDEN <input type="submit">?

Og hvor i ovenstående kode, kan jeg trække pos ud som:

$position = $row['pos'];

Det er faktisk sidsnævnte der volder mig lidt problemer, da jeg er lidt forvirret over den kode jeg har lavet, og hvor jeg kan ...

Jeg er en nybegynder, men det er sikkert luret :-)

Hvis du gider at se dette her ifht ovenstående er det så korrekt?
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Vil det på denne måde være det rigtige pos (position) fra databasen, altså det der tilhører det ID og LINKLABEL.

Jeg troede nemlig at det skulle stå sammen med de andre inde i:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Det var egentlig det jeg gerne ville, det sidstnævnte, men man kan ikke sætte POS der også?

Man skal have et hidden field eller hvordan?

Jan



Indlæg senest redigeret d. 23.04.2011 20:27 af Bruger #16555
Det er ret mange spørgsmål på en gang og spørgsmålet virker lidt uklart på mig desværre. Den kode du har skrevet er helt korrekt. Altså din <option> er noget du bruger til at lave en drop-down box. Et hidden felt er bare til at sende en værdi videre.

Men derudover virker din kode lidt forvirret. Hver gang sætter du $position til at være lig med $row['pos'];
Men da det er inde i en while-loop sætter du $position igen og igen, hvorved du overskriver det du havde tidligere.



Indlæg senest redigeret d. 25.04.2011 14:58 af Bruger #5097
Jeg vil også gerne komme med et bud - Skal bare lige være sikker på jeg har forstået det korrekt:

Når du sletter en side, vil du efterfølgende opdatere rækkefølgen på de andre sider som ikke slettes?

Som dit bud viser, vil POS blive overskrevet hver gang og altså definerer den sidste af dine POS. Et NO-GO.

Glem derfor alt om position i dette træk og koncentrer dig om at få den side slette først og fremmest. Det du efterfølgende gør er, at lave en UPDATE funktion som automatisk kaldes hvis siden er slettet korrekt.

Denne UPDATE funktion skal altså opdatere din POS for de sider der er tilbage.

Så dette skal du gøre:

Hent igen dine sider listet efter POS (vha SELECT). For hver række den henter ud, skal du opdatere POS til $i (en variabel som er nummeret for den række der er hentet). Det burde være lige til.

Class til Select og update (lige skrevet hurtigt. Risici for fejl):
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Håber det kan bruges :)




Hej.
To måder. Lav flere felter som kan udfyldes. Hvis det ikke nogen som skal sættes af brugeren og derfor ikke skal være synlig for brugeren kan du bruge et hidden input-field:
<input type="hidden" value="hiddenvalue1" name="Hidden1" />

Var det det du ønskede at vide?



t