Kør nogle funktioner onClick

Tags:    javascript ajax jquery

Hej udviklere.

Jeg er igang med at lave et rating system, og jeg vil gerne lave det sådan at når man klikker god/dårlig skal den automatisk opdatere tallet dvs. ligge den op i mySQL databasen og hente den bagefter, uden at hele siden skal opdateres.

Selve php koden har jeg så jeg skal bare bruge et lille stykke Ajax til det, og jeg har ledt på nettet i en del tid efterhånden uden at have fundet noget brugbart der virkede.

Jeg bruger jQuery framework.



5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Aha, så tror jeg, at jeg misforstod dit spørgsmål. Det var ikke meningen at lyde så afvisende så :) Bare tag et kig på http://www.google.dk/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=jquery+ajax der er en del godt at tage af.



Jeg fandt ikke rigtigt noget nyt, men har nu prøvet at lave et kode eksempel, så hvis nogen kan hjælpe ville jeg være meget taknemlig, nu er det dog ikke så meget onclick events jeg vil have styr på, mere bare at loade en anden side ind i min index.php.

load_data.js:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


index.php:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Problemet er at jeg får en 100% tom side, jeg har prøvet data.php filen separat og den virker fint, nogen der kan finde min fejl? :)

Edit!!

Fandt min fejl det var i load_data.pj

Jeg skrev:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


og rettede det til:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Tak for hjælpen! :)

Har dog lige en sidste ting:

Når man loader en php fil med AJAX bliver php koden så afviklet før den bliver hentet eller først når den er blevet hentet? Altså kommer den ind i min index.php som php eller som html?



Indlæg senest redigeret d. 25.04.2011 03:08 af Bruger #8884
Dit javascript ændrer ikke på hvordan servere svarer. Det spørger efter url'en lige som din browser. Er det en php-fil så bliver koden kørt som altid.

Hvis ikke ville det jo være et kæmpe sikkerhedshul hvis man kunne se kildekoden for alle hjemmesider ved at skrive noget javascript ;)



Indlæg senest redigeret d. 25.04.2011 17:35 af Bruger #3275
Er det ikke bare at sige gennem AJAX til dit php-script "Hej, der er stemt [Op/Ned], hvad er scoren nu?" og så spytter den et tal ud som du så erstatter med det tal der var der i forvejen? Det er jo Ajax 101



Jo sikkert, men det jeg leder efter er nogle guides / tuts der virker, har fundet en masse men har indtil videre ikke haft held med dem.



t