MySQL/.php-fejlkode.

Tags:    php mysql

Hej allesammen,

Jeg er i gang med et skoleprojekt hvor jeg skal lave en vagtplan med .php og MySQL. Jeg er ved at være færdig, men er begyndt at få en fejlmeddelse, som jeg ikke kan gennemskue:

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /files/2008-2009/benjaminlt08/public_html/calendar.php on line 166

Koden, som fejlen opstår i er:

<?php
if(isset($_GET['v'])){
echo "<a href='".$_SERVER['PHP_SELF']."?month=".$month."&day=".$day."&year=".$year."&v=true&f=true'>Tilføj begivenhed</a>";
if(isset($_GET['f'])){
include("eventform.php");
}
$sqlEvent = "select * from eventcalender where eventDate='".$month."/".$day."/".$year."'";
$resultEvents = mysql_query($sqlEvent);
echo "<hr>";
while($events = mysql_fetch_array($resultEvents)){
echo "Fulde navn : ".$events['Title']."<br>";
echo "Arbejdstid : ".$events['Detail']."<br>";
}
}
?>

Nogen der kan hjælpe mig?



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har du tjekket din query?

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Som Andreas siger er der noget galt med din query.

Din mysql_query returner false, altså en boolean, fordi der er en fejl i din SQL.
Det er derfor du får fejlen, "expects parameter 1 to be resource, boolean given" fordi du jo så smider en boolean in i dit fetch.

Som Andres skriver, kan du prøve at printe en mysql_error(), så kan vi hjælpe dig derfra.



Hej Jacob.

Du kan også prøve at omskrive din query en smule for at skabe et bedre overblik. '".$month."/".$day."/".$year."' til:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Men husk altid at have mysql_error() koblet på som både Andrea og Martin skriver. Ellers kan det tage en evighed at finde en fejl.



Hej Andreas, Martin og Lasse,

Mange tak for alle svarene.. Jeg har løst problemet nu. Det var blot et tabel-navn der havde en stavefejl -.-

Men jeg løste det vha. af jeres forslag :) Og jeg vil nu altid huske at have en mysql_error() fremover.

Tak for jeres hjælp drenge :)



t