Køber du løbesko online? Feedback på løbebutik ønskes

Tags:    feedback webshop

Hej alle,

Kunne du finde på at købe løbesko online? Jeg og 2 andre har startet en netbutik hvor vi har valgt at fokuserer på at sælge løbesko online - vi sælger typisk 40% billigere end i de fysiske butikker, men har forsat en smule svært at få vores besøgende til at handle hos os.

Vores butik hedder RunForest og ligger på domænet http://www.runforest.dk - har du nogle forslag til hvad vi kan gøre bedre? Og kunne du selv finde på at købe løbesko online?

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Kristian Sørensen



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
men har forsat en smule svært at få vores besøgende til at handle hos os.

Det kommer jo an på målsætningen. En typisk benchmark-konvertering for din type webshop, vil jeg anslå til at ligge på ca. 1,5%, hvilket heller ikke er unormalt for webshops generelt.

Optimering af konvertering er en enorm videnskab, og det ene gode tip, jeg kan give er at teste.

Afprøv fx at (og én ad gangen for at isolere effekten):
- ændre budskaber og design på dit topbanner på forsiden
- sæt "Se mere"-knapper på produktbillederne på forsiden
- lægge større vægt på returret på produktsiderne
- give brugere mulighed for at "Synes om" produkter
- vise tydeligere info om leveringsdetaljer på produktsiderne

Der findes mange værktøjer til at måle effekt af den slags. Du bør dog helt sikkert læse mere omkring A/B-testing og multivariate-testing. Og tag derefter et kig på Google Website Optimizer, som er et godt gratis program for den spirrende ecommerce manager :-)

Det andet gode tip er ganske simpelt: Spørg dine besøgende! Brug værktøjer som Uservoice eller SurveyMonkey og lad dine kunder give dig input. Lav en spørgeskema-undersøgelse. Bed folk - der har købt - om at besvare tre hurtige spørgsmål om hvad de syntes var godt ved websitet, og hvorfor de købte. Brug svarene til at fremhæve gode ting på websitet.

Jeg har været med til at hæve konvertering og indtjening på rigtig mange webshops, og din er bestemt ikke dårlig. Det handler om at optimere på indhold og præsentation, og dit design har et rigtig godt udgangspunkt.

PS: Jeg køber kun mine sko i butikker, hvor jeg kan prøve dem på løbebånd og foran kamera. I min erfaring er det nemlig aldrig tilstrækkeligt at sige, at jeg har pronation, og der er også stor forskel på komfort.

EDIT: Stil evt samme spørgsmål ovre på Amino.dk, hvor rigtig mange iværksættere gladeligt vil give inputs :-)



Indlæg senest redigeret d. 28.04.2011 09:03 af Bruger #69
Det er vist en meget "out-of-the-box" web-shop i anvender der og ikke noget unikt? Så selve designet er simpelt (godt) og kedeligt (skidt). Det er noget som man bør justere, så det både er simpelt og samtidig pænt at se på.

Jeg ville personligt aldrig købe sko eller tøj på nettet, da jeg vil prøve det først.



Hej Kristian,

Phillip har allerede givet en masse gode optimerings-råd, så det vil jeg ikke gøre. Jeg vil til gengæld sige at jeg synes at jeres site virker troværdigt og at jeg som køber ville sætte _uhyre_ stor pris på den gratis ombytning. Hvis det ellers kan betale sig for jer, så synes jeg det er noget I bør holde fast i - det er bestemt noget der ville mine overvejelser kortere når jeg skulle beslutte om jeg ville handle eller ej :). Det med at I viser vejledende priser vs. jeres priser er også et rigtigt godt koncept som jeg som shopper sætter pris på.

Når det så er sagt, så kunne jeg forestille mig at det var svært at sælge løbesko online. Det kan være svært nok med tøj, som folk som oftest gerne vil prøve først, men med løbesko er der også hele vejlednings-aspektet, som jeg i hvert fald personligt nok ikke ville undvære. Skulle jeg købe løbesko online, så skulle det derfor være ud fra det lidt flabede koncept med at få vejledning i en af de fysiske butikker og så ellers shoppe de samme sko online bagefter. Det er der sikkert også nogen der vil gøre hos jer, men det begrænser naturligvis antallet af potentielle kunder og det kunne i hvert fald være en del af problemet. I kunne afhjælpe det lidt ved at fortælle folk hvor de kunne prøve jeres sko henne (hvilke fysiske butikker i nærheden af kunden), men det er måske moralsk set ikke det pæneste. Det ville dog nok virke på mig som kunde :)

Håber du kunne bruge noget af det.

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 28.04.2011 09:20 af Bruger #1
Der er et eller andet med en 301 redirect når jeg går derind. Kig eventuelt på Webspear.dk under seo analysen, og indtast jeres sidenavn - bemærk at det er en 301, så i skal klikke på linket nedesrst til at se siden:

Der er nogle småting omkring bold, italics osv, og så billede tekster. Måske skal du også kigge på nøgleordenes tæthed

Der er ikke ret mange af de ord i har som meta keywords i jeres tæthedsanalyse...det skal fikses







Personligt ville jeg ikke købe løbesko online, hvis det er noget jeg skal have på, så vil jeg helst mærke det på min krop, i dette tilfælde min fod, om den passer, hvordan den sidder osv.

Hjemmesiden i sig selv synes jeg ser pæn ud, nu ved jeg selvfølgelig ikke om i har nok besøgende om de bare smutter igen eller også om i mangler besøgende, men begge dele kræver at i udvikler en strategi plan, enten SEO ang jeres keyword eller også troværdigheden på siden.

I kunne eventuelt lave et online spørge skema og sende den ud som folk så kan give svar på alle de spørgsmål i skulle have, derudfra ville i så få et gennemsnit af alle svar og derudfra ville i kunne se hvad det er i skal koncentrere jer om.

God weekend.



t