Point system med PHP og MySQL

Tags:    php mysql javascript

Kære udviklere.

Nu programmere jeg en hel del PHP, og bruger MySQL. Jeg vil gerne udvide min viden omkring PHP verdenen, og derfor ville jeg hører om der var nogle der ville forklare mig hvordan man opsætter et point system.

Jeg benytter mig af min egen form for opstilling på mine sider, derfor er det svært at forklare hvordan jeg sætter hjemmesider op.

Lige nu programmere jeg på min egen blog, og har ikke så meget brug for at point system på min blog, men senere hen kunne det godt være at jeg ville bruge det, og derfor ville jeg gerne lærer om det.

På forhånd mange tak. Jeg udlover 60 point til den som giver mig et konkret svar som er nyttigt, og som jeg kan bruge.

P.S. Point-systemet kan f.eks. ses på Eksperten.dk.



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er ikke så besværligt som man skulle tro, nu vil jeg ikke komme med kode eksempler men jeg kan give dig en idé til hvordan du kan gøre det.

For det første skal man, når man opretter en bruger starte med et antal point ellers vil der ikke være nogen at give ud af, hvis vi nu siger at jeg er glad for et svar på den forum tråd jeg lavede kan jeg så vælge en person der skal have point, der kan du hente alle dem der har svaret på spørgsmålet og smide dem ind i en <select> box.

Så skal du bare have en tekstboks hvor man kan vælge hvor mange point der skal sendes til denne person, så tjekker du først om brugeren har nok point ellers udskriver du en fejl, hvis han har nok kan du lave en query som denne:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Hvis du ikke forstår hvad jeg mener må du lige sige til, jeg håber du kan følge ideen! :)



Mange tak, jeg vil afprøve idéen :)



t