Opdater indhold på side, efter login

Tags:    php

Hej
er ved at lave en side, hvor der løbende skal opdateres nogen oplysninger, såsom nyheder, madplan o.lign.
Er ikke for skarp til PHP, men tænker at der jo nok er en guide af en art, har bare ikke kunne finde det..

Meningen er at dem der skal bruge siden kan logge ind, og så skrive nye indlæg, slette eller redigere gamle o.lign, altså på selve siden, uden og skulle logge på FTP serveren eller noget i den stil..??

Hilfe Bitte ;)

4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt -3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Mickey,

Hvis jeg forstår dig ret - så er du ude efter et artikel system, eller et forum. Det kræver du har en webserver med PHP og MySQL som minimum.

Der findes masser af guides på nettet. Prøv at søg på "PHP how to create articles" eller "PHP how to create a forum", så burde der komme masser af guides frem :-)

Mickey jeg ved ikke om du er fast besluttet på at lære PHP.
For ellers er der allerede løsninger der kan lave det du efterspørger, der findes mange Content Management Systems(CMS) derude, som stort set alle kan skræddersys efter dit behov.

her er nogle du kan kigge på

Drupal
WordPress

Wordpress kunne godt benyttes til dit formål, ellers kan du hente et CMS (som nævnt) ..

Ellers tag et kig på http://php.opensourcecms.com/ .. Derinde kan du afprøve de forskellige systemer inden du beslutter dig for at hente et.

Mvh. Mikkel

Indlæg senest redigeret d. 21.05.2011 16:06 af Bruger #16613
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

---NY---
Hvorfor har jeg fået -3 i karma for den besked?

Indlæg senest redigeret d. 21.05.2011 11:59 af Bruger #16025
t