Jar og Jad ????????

Tags:    java

Hej jeg har en SL45i og den kan tage Java.
Men de filer den bruger er Jar og Jad da jeg ikke kender dem og hvordan de virker er det lidt svært at lave et lille spil til min telefon.Jeg kender godt Java sådan Da!!!!
Jeg troede mobiltelefonen brugte class men det gjore den ikke.

HVis der er nogen der gider forklare mig det ville det være super!!!!!!!!!!!!!!


------/\\------/\\------
Mvh
Cover.man
------\\/------\\/------




5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej jeg har en SL45i og den kan tage Java.
Men de filer den bruger er Jar og Jad da jeg ikke kender dem og hvordan de virker er det lidt svært at lave et lille spil til min telefon.Jeg kender godt Java sådan Da!!!!
Jeg troede mobiltelefonen brugte class men det gjore den ikke.

HVis der er nogen der gider forklare mig det ville det være super!!!!!!!!!!!!!!


Hejsa Christian.

Java laver class når den compilerer java filer.
Jar er et arkiv som basalt er zip formattet, men med en manifest fil der siger hvilket klasse der starter op default osv.
Jad har jeg ikke hört om eller jeg har glemt det, men det er klart et andet arkiv format .. måske står det for Java Deployment, eller Java Deck eller noget andet .. det er jo til en mobil telefon siger du, så det er nok et format der bruges i J2ME.
Der er alle mulige andre formatter der indeholder extra ting .. fx war (Web Archive) og ear(Enterprice archive).
Basalt set indeholder de alle blot class filer, men deruderover kan de så indeholde noget extra, nogle indeholder xml plus setup informationer, andre indeholder samlinger af har filer osv.

Jeg gidder ikke slå Jad op .. du lover 50 points .. så de er brugt nu, hvis du ellers godkender al min snak ;)



Tak men jeg vil gerne vide hvordan man laver en fil om til jar og hvad fil man skal lave om til jar

håber du forstår

Og ja du skal nok få point'ne
Hvis du kan hjælpe mig



------/\\------/\\------
Mvh
Cover.man
------\\/------\\/------




Tak men jeg vil gerne vide hvordan man laver en fil om til jar og hvad fil man skal lave om til jar

håber du forstår

Og ja du skal nok få point'ne
Hvis du kan hjælpe mig


Som sagt ovenfor er jar et format, et arkiv format .. lige som zip er det, faktisk er det samme algoritme til dels, du kan endda zippe din jar når du laver den.
En jar indeholder class filer, men kan indeholde mere.

Der er et utility som fölger med Java, som du bruger på samme måde som du bruger javac og java kommandoerne.
Det hedder ... "jar"
Skriv "jar" og så kommer alle muligheder frem.

Altså, det smarte er at har du fx mere end en enkelt class fil, og du skal bruge dem i et andet projectm (eller fx bruge dem i en applet) så er det mere simpelt bare at bruge en enkelt jar fil istedet for xxx class filer .. selv om den indeholder de samme filer.
Plus du kan pakke dem ned med comprimering (igen, samme teknik som en zip fil), og det er indbygget i selve jar formattet .. særligt brugbart hvis du skal lave noget applet noget (du vil have så hurtig download som muligt).

Svar nok?



Så vidt jeg husker er en Jad fil en fil der indeholder info om programmet og peger på Jar filen :)

M.V.H.
Loke Dupont aka colde
ICQ: 130413033 MSN: the_colde@msn.dk MAIL: me@colde.dk WWW: http://colde.dk IRC: #colde @ irc.quakenet.org



For at lave jad filer skal du først skrive en rutine som kan kryptere dit program da det skal køre beskyttet inden i din telefon...... Og desuden findes der ingen programmer ligesom de såkaldte IDEer til C så du skal programmere det hele i notepad eller sådan noget lamt.......





t