'Anden' giver NemID fingeren

Tags:    it-nyheder

<< < 123 > >>
Video: NemID har temmelig svært ved at leve op til sit navn. Det mener komikeren Anders Matthesen i et video-blogindlæg.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=5421&cst=4



Hvis jeg så skulle ind på, lad os sige, din netbank, ville jeg gøre følgende:
Sende dig min virus.
Vente til du loggede ind på din netbank.
Fryse dit tastatur, mus,
Overfører penge til mig selv.


Hmm...så gør du det også mens jeg sidder og kigger på, og mon du kan nå det, inden jeg lugter lunten og trækker stikket ?




så kan de ikke væbne sig imod 0day sårbarheder.




Eller bare session stealing, og derefter lukke din netbank ned :)
- Hvordan ville du så lige "lugte lunten"? :)
Tror ikke folk lukker deres computer bare fordi firefox smider en evt. fake error, og lukker :)

Og det med at de ikke kan væbne sig imod 0day's, Vrøvl.
- Hvis de har et mindre team af hackere der koncentrere sig om at finde exploits, så kan de da godt lukke dem ?
Det jeg mener er, at hvis de selv finder dem først, så er det stadig 0day's, også kan de godt fikse hullet.

Du mener vel, hvis blackhat's finder hullet først, så kan man ikke rigtig gardere sig imod det, hvilket jo er rigtigt nok ;)





Indlæg senest redigeret d. 12.05.2011 00:09 af Bruger #16620

Og det med at de ikke kan væbne sig imod 0day's, Vrøvl.
- Hvis de har et mindre team af hackere der koncentrere sig om at finde exploits, så kan de da godt lukke dem ?
Det jeg mener er, at hvis de selv finder dem først, så er det stadig 0day's, også kan de godt fikse hullet.

Du mener vel, hvis blackhat's finder hullet først, så kan man ikke rigtig gardere sig imod det, hvilket jo er rigtigt nok ;)


Du kan ikke gardere dig imod det, du ikke kender til, og et hold hackere er ikke billige...og finder ikke alt.

Både Microsoft og Adobe har dygtige sikkerhedsfolk ansat, og de har koden til deres egne produkter. Alligevel lykkes det eksterne sikkerhedsfolk at skrive exploits til deres software.
Selv Chrome, som er noget nær den sikreste browser derude, er for nyligt blevet ramt af et exploit som brød ud af Chromes jail og udenom DEP og ASLR.

Jeg tror ikke på, at der er noget, som kan stoppe en tilpas vedholdende og dygtig hakkedreng.




Synes alle skal have lov til at have et valg om de vil bruge det.
Det kan godt være nogen synes det er genialt.
Men jeg synes sku ikke det er besværet værd at bruge NemID.
Brugeroplevelsen opvejer ikke sikkerheden.

Med venlig hilsen
Asker

Er det besværligt i forhold til at ordne sin økonomi nede i banken, eller kontakten til det offentlige på et borgerservicekontor? - Fordi lukketiderne på internettet er da helt vildt irriterende :)

Læste du mit indlæg og stillede du dig selv spørgsmålet?

Kort sagt: Hvad er alternativet?





<< < 123 > >>
t