Udfyld form med url?

Tags:    form html

<< < 12 > >>
Jeg er ved at lægge en masse varer ind på en webshop. Det tager en helvedes tid da der er mange 100 forskellige varianter.

Hver gang jeg ligger en ny vare skal der tit stå det samme i de forskellige felter og en checkbox skal altid checkes.

Jeg vil gerne at jeg bare kunne skrive noget i url'en og så blev f.eks.

Leveringstid : 1-2
Variantmaster : check
sortering : 34

Det er surt at skrive de samme ting ind 100 gange når det ofte kun er prisen og produktnavnet der skal ændres.

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre med noget javascript eller noget andet? :) Håber bare at der er en som har et godt tip herinde :)

Det er en asp side, ved ikke om det gør nogen forskel.

Det er dandomain webshop 6.0 hvis nogen skulle kende til det...



Indlæg senest redigeret d. 12.05.2011 13:09 af Bruger #16017
12 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan lave en bookmarklet.

Du skal selvfølgelig kende id'erne på de forskellige felter, og ellers bare bruge almindeligt javascript. Gem fx nedenstående som et bogmærke - hvis du klikker på det, udfyldes søge-feltet her på udvikleren.dk med "test":

Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Mange tak for dit hurtige svar.

Kan man ikke gøre det med getElementByName ? Kildekoden viser ikke noget om id :/



Indlæg senest redigeret d. 11.05.2011 15:37 af Bruger #16017
Det er op til dig - du kan lægge al slags javascript ind i en bookmarklet (dog ikke fx jQuery).

Med forms skal du bare have lidt tjek på navngivningen i DOM'en - læs lidt om form-objektet.

Samme eksempel som før, men uden brug af id'er:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Indlæg senest redigeret d. 11.05.2011 16:11 af Bruger #69
Jeg har prøvet at skrive følgende i url'en:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Men der sker intet.. bruger firefox



getElementsByName henviser ikke til name-attributten, men til element-typen. Har indsat et eksempel i mit forrige indlæg.



Ok har set det og det virker - på en måde :)

Problemet er at den form ligger i en anden "ramme" på siden.
Hvis jeg åbner rammen i et nyt faneblad kan jeg gøre følgende

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Og det virker meget godt. Men hvordan fortæller jeg den "rigtige side" at den skal gøre dette i rammen..

I rammens sideoplysninger står der nemlig:
http://blabla.dk/admin/Product.asp?newprod=1&id=0

Men siden hvor jeg vil kunne gøre det fra hedder:
http://blabla.dk/admin/frame.asp

Er det til at forstå hvad jeg mener?



Indlæg senest redigeret d. 11.05.2011 17:04 af Bruger #16017
Så skal du bare først have fat i rammen og derefter i indholdet af rammen.
Du kan også prøve querySelector.

document.querySelector('iframe.myframe').contentDocument.querySelector('input[name="myname"]').value = 34

det kan være en god ide at starte med at opbygge dit JavaScript i konsollen (menuen Firefox -> Webudvikler -> Web-konsol), da det kan være nemmere. Du kan også bruge konsollen i Firebug, som har den fordel at dit JavaScript ikke slettes når du eksekverer det.



Lige et anden spørgsmål der relatere til dette.

Er det muligt at udfylde formularer på andre websites ved hjælp af Javascript?


Med venlig hilsen
Asker



Ja, du kan bare bruge en bookmarklet, eller et Greasemonkey-script, hvis det skal være mere automatisk.



Men hvordan fortæller jeg den "rigtige side" at den skal ændre på det der er i rammen.

Siden hvor jeg vil kunne gøre det fra hedder:
http://blabla.dk/admin/frame.asp

I rammens sideoplysninger står der nemlig:
http://blabla.dk/admin/Product.asp?newprod=1&id=0

Er der ikke en som kan vise mig præcis hvordan jeg skal gøre med dette eksempel. Jeg er ikke vant til javascript på nogen måde.

Edit:

Jesper:
document.querySelector('iframe.myframe').contentDocument.querySelector('input[name="myname"]').value = 34
Jeg forstår desværre ikke ret meget af dette, kan du forklare det og måske forklare mig hvad jeg helt præcis skal skrive.. :)

Jeg har kigget rundt andetsteds på nettet og mit seneste forsøg var dette:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Det virker dog ikke.

Jeg ved at det iframe jeg vil rode med hedder updateProductOptionIframe - både id og name. Tror jeg. Dette står i hvert fald nederst i rammens kode:

<!--
'######################################
' Iframe / Option file
'######################################
-->
<iframe frameborder="1" name="updateProductOptionIframe" id="updateProductOptionIframe" width="0" height="0" align="right" marginwidth="0" marginheight="0" border="0" frameborder="0" src="ProductIframe.asp" border="0"></iframe>




Er der ikke nogen som ved hvad der skal gøres??




Indlæg senest redigeret d. 12.05.2011 13:03 af Bruger #16017
<< < 12 > >>
t