Glemt sikkerhedskopiering af min computer!

Tags:    sikkerhed it computer windows

<< < 12 > >>
Hej allesammen!
Jeg står i det problem at jeg ikke har sikkerhedskopieret min bærbar computer. jeg har ingen aneanelse om hvad jeg nu skal stille op. Min computer går i noget der hedder BlueScreen. Jeg kan gå ind på Safe Mode, Men jeg har ingen genoprettelse.

- Wagner



11 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 13 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan du komme ind på computeren i Safe Mode? Hvis ja, så skal du bare få kopieret dine filer over på en USB / Ekstern harddisk så hurtigt som muligt.

Nu har du ikke sagt hvilket styresystem du bruger, men du kan prøve at finde System Gendannelse inde i kontrol panelet og "rulle computeren tilbage". Hvis du skriver hvilket styresystem du bruger kan jeg godt guide dig.
Det plejer dog ikke at være til så stor gavn (har det aldrig været for mig i hvert fald) men du har lov at håbe.


Hvis ikke du kan komme ind på maskinen via Safe Mode så er du lidt på spanden... Endten kan du installere et nyt styresystem oven i og være ligeglad med dine filer (dårlig idé har jeg på fornemmelsen) eller også kan du prøve at få dem ud ved fx. at boote en Linux distribution op på computeren uden at installere den. Så kan du få kopieret dine ting over på en ekstern disk og geninstalleret computeren.



Du kan selvfølgelig også tage den udvej at få "opstøvet en nørd" (tro mig, der er mindst en inden for 25 km's radius uanset hvor i landet man sidder) og spørge om han vil være flink, eventuelt mod betaling, at få ordnet problemet. Nu, uden at gøre reklame eller noget, sidder jeg selv på Lolland og chancen for at du også kommer herfra er nok minimal. Men ellers, prøv at opstøve din(e) lokale nørder. Det gør ikke noget at de kun er 14 - 15 år, de er tit lige så gode (bedre? Uden at fornærme jer andre herinde) end de gamle gnavne "professionelle" som kun lige har været på et enkelt superbruger kursus.

Til aller sidst findes der professionelle "Data recovery services".. Jeg tror endda at El giganten tilbyder dem, men det koster en pæn sum penge. Ellers så Google efter andre services.




Desuden vil det virkelig være til hjælp hvis du giver os noget mere information at gå efter. Som sagt før, styresystemet, også gerne modellen, men især lidt info om hvordan / hvornår den gik i Blue Screen.

Hvad sad du og lavede? Installerede du et spil eller sådan?




Indlæg senest redigeret d. 18.05.2011 07:04 af Bruger #14381
http://www.mydigitallife.info/download-windows-7-iso-official-32-bit-and-64-bit-direct-download-links/

De er så vidt jeg har kunnet se alle sammen helt fine...

Men husk at vælge den rigtige version da din serial key ellers ikke virker...

Oh og der er ikke dansk version... Jeg har et andet værktøj jeg kan sende hvis du vil have det når du har installeret hvis altså det er vigtigt for dig at have dansk sprogpakke på... Hvis det er Windows Ultimate kan det være lige meget da den kan af sig selv.



Hej!
Jeg bruger Windows 7, jeg kan godt komme på safe mode.
Hvad er det helt præcis, nogle filer jeg skal kopier over på mit usb stik??


Det er de filer du gerne vil beholde du skal lægge over :-)

Du siger jo selv at du ikke har fået lavet backup af din maskine, hvilket du også skriver er et problem - hvis det er et problem, må det jo være fordi du har nogle filer du gerne vil beholde?

Du skal ikke lægge nogle systemfiler eller programfiler over på din harddisk - det skal du bare installere når du får formateret din maskine. Du kunne eventuelt tage et kig igennem alle dine programmer og skrive ned hvilke du bruger og hvilke du ikke gør, så du ved hvad du skal have installeret bagefter ;-)



Jeg har ingen Windows CD, men product key :)?


Så er det easy enough.. Hvad version er det og er det 32 eller 64 bits?

Så kan jeg sende dig et link til et "officielt" msdn download som du kan brænde på en disk... og med "officielt" mener jeg lovligt og uden virus da det er fra MSDN, men på en anden side fordi man ellers skal være medlem! ;)



Hej!
Jeg bruger Windows 7, jeg kan godt komme på safe mode.
Hvad er det helt præcis, nogle filer jeg skal kopier over på mit usb stik??



Jeg vil sku bare gerne have min computer til at du.
Hvad er det helt præcis i vil have mig til, jeg er ligeglad med mine filer.
Vil bare gerne have den ud af, blue screen :)





Jeg vil sku bare gerne have min computer til at du.
Hvad er det helt præcis i vil have mig til, jeg er ligeglad med mine filer.
Vil bare gerne have den ud af, blue screen :)



Hvis du er ligeglad med dine filer, så geninstaller din Windows igen.



Jeg vil sku bare gerne have min computer til at du.
Hvad er det helt præcis i vil have mig til, jeg er ligeglad med mine filer.
Vil bare gerne have den ud af, blue screen :)



Så skal du bare formatere den ;-)

Hvilken computer er det? Er der et recovery drev på den? Har du gendannelses CD'er? Har du en windows CD liggende?



Jeg har ingen Windows CD, men product key :)?



Så må du anskaffe dig en :P



<< < 12 > >>
t