C# send til Arduino board

Tags:    c# arduino

Hejsa udviklere.
Er igang med et projekt på skolen hvor jeg skal lave en laserrobot. har lavet roboten og koden i arduino. MEN
jeg ønsker at lave et simpelt program i C# som gør jeg i over serialport, kan sende Variabler (data) til aduino boardet, som derefter skyder efter et specifikt punkt.
Jeg er komplet begynder inden for C#, og kunne derfor godt tænkte mig at vide hvordan jeg sender data fra C# til aduino

ved ikke om det her er hvad jeg skal bruge og forstår ikke helt hvordan det virker: http://csharp.simpleserial.com/#listing

hvis nogen har nogle ideer om hvordan dette kan gøres må i meget gerne smide en post ASAP :)

Tak



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Til at starte med, ville jeg undersøge om der er en interface beskrivelse til det der arduino board. Der må være en beskrivelse af, hvordan kommandoerne skal modtages.

I det eksempel du har linket til er der følgende opdeling som jeg lige gennemgår, så du ved hvad det laver. Det du skal prøve kommer til aller sidst i dette indlæg.

Dette køres når der klikkes på Start knappen i en form.

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 



Denne kode køres når der klikkes på "Stop" knappen i en form.

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Her lukkes seriel-forbindelsen, hvis vinduet lukkes:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Så til det spændende :-) Denne kode modtager de karakterer som tastes i en textbox på formen og sender til seriel-porten. Så det er denne der er interessant for dig, da den med serialPort1.Write sender data til serie-porten.

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 



Denne metode lægger bare teksten som modtages fra seriel-porten til textboxen på formen. Data kommer fra serialPort1_DataRecieved metoden:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 



Den sidste metode fanger når event "DataReceived" skydes afsted og modtager karakterer fra bufferen.

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




Så du burde kunne samle det til noget simpelt ala dette (som jeg af gode grunde ikke kan teste :-) )

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




Indlæg senest redigeret d. 18.05.2011 11:24 af Bruger #9814
hvis nogen har nogle ideer om hvordan dette kan gøres må i meget gerne smide en post ASAP :)


Nu fik du jo svar ASAP. Har du så fået prøvet det, når det nu hastede så meget? ;-)





hvis nogen har nogle ideer om hvordan dette kan gøres må i meget gerne smide en post ASAP :)


Nu fik du jo svar ASAP. Har du så fået prøvet det, når det nu hastede så meget? ;-)



beklager jeg ikke lige fik svaret tilbage, har været igang med årsprøver :)

jeg fik prøvet det, men fik nogle fejl i C#, som sikkert skyldes at ingen forstand har på det. så lavede istedet en controller, som jeg kunne styrer den med, uden at skulle bruge C# eller andet..

Men Mange tak for forklaringer :) vil nok se på det i ferien når jeg får mere tid, og se om jeg kan få det til at fungere :)

Karma++ ;)

Forsat god aften



t