Forskellig visning på PC og Mac?

Tags:    webdesign

Hej alle.

Jeg har en side som ikke vises ens på pc og mac.
jeg har fosøgt med forskellige macs, i forskellige størrelse og skærmopløsning.

Sidens grafik virker fint på PC, i både IE og FF.
På mac er problemet er både i FF og Safari.

Her ses først hvordan siden ser ud på en pc:
www.borup-soepark.dk/pc.png

Her ses hvordan den ser ud på mac:
www.borup-soepark.dk/mac.png

Det er omkring menuen man kan se at der er et par smuttere.
Det sker som sagt kun på mac indtil videre. Det er samme version af firefox der gør.

Nogen forslag til at løse dette problem ?



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det samme sker på min PC, hvis jeg zoomer ind på siden (Ctrl++ i Firefox). Det skyldes nok at din side er opdelt i en masse blokke med absolut positionering, og at der sker nogle afrundingsfejl i forbindelse med at beregne deres positioner.

Du kan ikke undgå afrundingsfejl, når pixel-størrelserne skal afrundes til hele tal. Det eneste du kan gøre er at designe siden sådan at afrundingsfejlene ikke får betydning. Det gør du ved at stoppe med at bruge det absolutte positionerede layout og bruge et normalt layout hvor elementerne sættes op i forhold til hinanden.



Må indrømme at jeg syntes det er en meget mystisk måde din menu er bygget op på.

Lav en div container til menuen og giv den et baggrundsbillede med repeat-x og så lav dine menupunkter i div med float left.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 




Det må jeg lige prøve.

Jeg har lavet siden i photoshop, og det er egentlig photoshop der laver CSS filen. Det er grunden til absolute positionering.

Jeg ved ikke helt hvordan jeg får placeret menuen det rigtige sted til at starte med godt nok, men det må jeg lige finde ud af..



t