Sideskift med JScript og jQuery

Tags:    jquery javascript

Kære UV'ere.

Jeg er igang med (for første gang) at sætte en navigation op med jQuery hvor den loader noget indhold til en div kaldet "content".

Jeg henter mit indhold fra en fil kaldet switch.php, hvor den henter fra switch.php?page= og så finder den indholdet ud fra hvad der står efter ?page=.

Det fungere bare ikke optimalt. Der er et eksempel her.

Mit javascript
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Mine links
Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Switch.php
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Håber at i kan se fejlen :).



Indlæg senest redigeret d. 21.05.2011 13:28 af Bruger #16025
4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Når du bruger this.text() henter du - så vidt jeg husker - indholdet i selve <a>-tagget.. Altså "Forside", "Smart navne-udskift" og "Visning af forskellige koder" hvilket du jo ikke ønsker :)

I stedet skal du bruge this.attr("id") for at få indholder af id'et for dit link.

Derudover er det en meget mystisk måde du skriver dit jQuery på.. Så længe du ikke har andre javascript biblioteker ser jeg ingen grund til at bruge noConflict() da der ikke er noget at konflikte med :-) Jeg ville nok skrive det hele om som følger:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 





#Simon
Tusind tak, det fungere! Men hvad så når man ikke har trykket på noget? Så skulle den gerne vise "forside" linket :), men der er bare en tom side.

Og hvis man endelig klikker på "forside", så står der "Den indtastede side eksistere desværre ikke." :O


Så tilføjer du lige følgende først når dokumentet er indlæst:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Så det hele bliver til:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 





#Simon
Tusind tak, det fungere! Men hvad så når man ikke har trykket på noget? Så skulle den gerne vise "forside" linket :), men der er bare en tom side.

Og hvis man endelig klikker på "forside", så står der "Den indtastede side eksistere desværre ikke." :O



Tusind tak! Så virker det sgu :)



t