Hvor synes i at det bedst at indhente freelance jobs?

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Som overskriften nok siger ligger jeg op til lidt debat...

Hvilke sites og hvilke metoder kan i bedst lide, og hvilke har i størst success med?


Jeg har før haft brugt Amino.dk med varierende success og jeg har også fået 2-3 jobs herinde fra.
Jeg har vidst også fået et enkelt gennem en ven.



EDIT: Fik ikke lige set den stavefejl i toppen, undskyld for det.



Indlæg senest redigeret d. 21.05.2011 18:49 af Bruger #14381
Før jeg fik fuldtidsjob fik jeg et par freelancejobs via flexer.dk



Jeg kender godt siden og har selv haft lidt kig på den... Det ser ud til de har en masse gode jobs, men nu er det jo sidst på måneden så kan ikke blive medlem lige nu og her :/



Den bedste metode er helt klart at netværke, jeg har fået tilbudt et sted mellem 25-50 (fultids) jobs gennem udvikleren.dk over de sidste år. Det handler om at reklamere for sig selv, fx. at skrive en masse artikler her på udvikleren, have en blog der er interessant, og så ellers ud i netværket og "dele visitkort ud". Du skal ikke nødvendigvis have en bunde visitkort hele tiden (det er en god ide), men du skal sørge for at du kan hjælpe folk med at opfylde DERES BEHOV. Du skal ikke sælge dem software løsninger, men du skal sælge dem software der løser DERES BEHOV. Os med software, forstår noget helt andet ved ordet løsninger end andre gør - det taer imod vores evner til at sælge os selv. Jeg er efterhånden nået til et sted, hvor opgaverne kommer af sig selv (sådan næsten nok til at man kunne leve af det hvis man ville) Jeg takker nej til stort set alle sammen, da jeg ikke har tid. HVer uge bliver jeg tilbudt partnerskaber osv. i nye projekter. Det hele fordi jeg har investeret en masse i at reklamere for mig selv og skabe et godt netværk. Jeg kender en masse mennesker som jeg kan trække på hvis jeg skal bruge nogle forskellige kompetencer, det samme har de omkring mig. Dem jeg harlavet noget for tidligere kommer igen og vi have noget.

Det er fint med flexer.dk, amino.dk og der er mange der lever af det. Men min erfaring er at det kun er supplerende, man skal reklamere for sig selv (og eventuelt sit firma) for at komme ud til folk.



Ud og snakke med folk :-) Få lavet nogle visitkort du kan dele ud når du mødet folk rundt omkring. Der er langt større chance for at få et job når de har mødt dig personligt ;-)



Ud og snakke med folk :-) Få lavet nogle visitkort du kan dele ud når du mødet folk rundt omkring. Der er langt større chance for at få et job når de har mødt dig personligt ;-)


Jeg har skam visitkort... Problemet er nok min alder / vs at møde de "rigtige". Der er forskel på Onkel Jan der vil have lavet en hjemmeside om sin hund, fordi man støder ind i ham til en konfirmation, og så at lande noget lidt mere seriøst for et eller andet firma.



Din alder er kun et problem hvis du lader det styre dig!

Jeg læste forleden om Simon Mørch fra Oksbøl, der bænker millioner på facebook reklamer, jeg tror hans kunder er glad for hans alder. Jeg så et indslag om ham i god-aften-morgen-danmark - når han taler virker han ikke som 15-16-17 årig.

Det største "problem" med alder er at man ofte kommer til at udstille sin "uerfarenhed", fx. ved at spørge om lov til at lave alt muligt. Eller ved at man ikke kan arbejde efter klokken 10.00 på en skoleaften. De ting er du nødt til at undertrykke, hvis du vil virke seriøs.



Som Brian også skriver har alder intet at sige.. Jeg har selv været i gang siden jeg var i din alder, og det har aldrig stoppet mig fra at komme ud og snakke med folk alligevel :-) Det er et spørgsmål om at have lavet et eller andet med en "wow"-faktor du kan vise frem. Hvis det er imponerende nok, er der fuldstændigt ligeglade med hvor gammel du så er.

Jeg var selv i New Zealand i 2008/2009 (altså da jeg var 16/17 år gammel) og selv dér lykkedes det mig at få nogle jobs ved at komme ud og snakke med folk :-)



Din alder er kun et problem hvis du lader det styre dig!

Jeg læste forleden om Simon Mørch fra Oksbøl, der bænker millioner på facebook reklamer, jeg tror hans kunder er glad for hans alder. Jeg så et indslag om ham i god-aften-morgen-danmark - når han taler virker han ikke som 15-16-17 årig.

Det største "problem" med alder er at man ofte kommer til at udstille sin "uerfarenhed", fx. ved at spørge om lov til at lave alt muligt. Eller ved at man ikke kan arbejde efter klokken 10.00 på en skoleaften. De ting er du nødt til at undertrykke, hvis du vil virke seriøs.


Jeg ser det ikke selv som et problem og drukture er stort set = 0. Sengetider er ikke eksisterende. Lektier kommer ikke i vejen.

Mit problem er bare, at især lidt "ældre" potentielle kunder ikke tror på man kan sit kram. De vil hellere have en 50 årig mand der har været på et "IT Kursus for vidregående" selvom mine kompetencer langt overgår hans. Endda selvom jeg måtte tilbyde det halve.



Din alder er kun et problem hvis du lader det styre dig!

Jeg læste forleden om Simon Mørch fra Oksbøl, der bænker millioner på facebook reklamer, jeg tror hans kunder er glad for hans alder. Jeg så et indslag om ham i god-aften-morgen-danmark - når han taler virker han ikke som 15-16-17 årig.

Det største "problem" med alder er at man ofte kommer til at udstille sin "uerfarenhed", fx. ved at spørge om lov til at lave alt muligt. Eller ved at man ikke kan arbejde efter klokken 10.00 på en skoleaften. De ting er du nødt til at undertrykke, hvis du vil virke seriøs.


Jeg ser det ikke selv som et problem og drukture er stort set = 0. Sengetider er ikke eksisterende. Lektier kommer ikke i vejen.

Mit problem er bare, at især lidt "ældre" potentielle kunder ikke tror på man kan sit kram. De vil hellere have en 50 årig mand der har været på et "IT Kursus for vidregående" selvom mine kompetencer langt overgår hans. Endda selvom jeg måtte tilbyde det halve.


Du skal lære at sælge dig selv :-) det eneste du laver nu er at gentage overfor dig selv at det ikke kan lade sig gøre. (læs selv hvad du skriver: kan ikke, problem, tror ikke...). Giv dem evt. de første 5 timer gratis, og lav dit "proof of concept" - så accepterer de det og så er kunden hjemme. Det koster penge at få en kunde, nogle laver reklame, nogle laver brochurer, nogle laver SEO osv... du kan evt. give 5 timer gratis.



Indlæg senest redigeret d. 21.05.2011 21:43 af Bruger #2730
Din alder er kun et problem hvis du lader det styre dig!

Jeg læste forleden om Simon Mørch fra Oksbøl, der bænker millioner på facebook reklamer, jeg tror hans kunder er glad for hans alder. Jeg så et indslag om ham i god-aften-morgen-danmark - når han taler virker han ikke som 15-16-17 årig.

Det største "problem" med alder er at man ofte kommer til at udstille sin "uerfarenhed", fx. ved at spørge om lov til at lave alt muligt. Eller ved at man ikke kan arbejde efter klokken 10.00 på en skoleaften. De ting er du nødt til at undertrykke, hvis du vil virke seriøs.


Jeg ser det ikke selv som et problem og drukture er stort set = 0. Sengetider er ikke eksisterende. Lektier kommer ikke i vejen.

Mit problem er bare, at især lidt "ældre" potentielle kunder ikke tror på man kan sit kram. De vil hellere have en 50 årig mand der har været på et "IT Kursus for vidregående" selvom mine kompetencer langt overgår hans. Endda selvom jeg måtte tilbyde det halve.


Du skal lære at sælge dig selv :-) det eneste du laver nu er at gentage overfor dig selv at det ikke kan lade sig gøre. (læs selv hvad du skriver: kan ikke, problem, tror ikke...). Giv dem evt. de første 5 timer gratis, og lav dit "proof of concept" - så accepterer de det og så er kunden hjemme. Det koster penge at få en kunde, nogle laver reklame, nogle laver brochurer, nogle laver SEO osv... du kan evt. give 5 timer gratis.


Hmmm... Jeg vil forsøge men jeg må indrømme at mine evner til at sælge != kode evner -.-' Men jeg vil forsøge. Men du siger 5 timers gratis? Hvordan kan man så finde dem i første omgang? Bare gå ned på gaden og begynde at skrige op?



<< < 12 > >>
t