Gemme noget på mobilen

Tags:    java

Hvordan gemmer man fx en streng på mobil telefonen, og henter den igen, jeg bruger J2ME som er beregnet til mobil programmering

mvh.
Lasse Espeholt
webmaster for espeholt.dk



7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Lasse,

Her er en klasse som kan gemme en streng + int-værdi på en mobil-tlf.
Fold kodeboks ind/udKode 


og her er hvordan du bruger koden:

Fold kodeboks ind/udKode 


mvh
Michael.




jeg havde også tænkt mig at programmere applikationer til de nye java understøtede mobil telfoner men hvor downloader man det program som er tilegnet det ?



Du skal først downloade J2ME på adressen www.java.sun.com/j2me og så skal du download SunONE inde på java.sun.com

En anden gang så send spørgsmålet via Udvikler Post fordi nu står der, at der er et svar så det gør så der ikke er lige så mange der går herind


mvh.
Lasse Espeholt
webmaster for espeholt.dk



Hej Lasse,
Her er en klasse som kan gemme en streng + int-værdi på en mobil-tlf.
mvh
Michael.

Klassen db er ikke helt færdig, men du burde få en forståelse af hvordan det skal gøres.
Hvis ikke.....så skriv.

Mvh
Michael



Ser meget godt ud.... Skal jeg ligge filen i min jar fil... og så hente den ind?

mvh.
Lasse Espeholt
www.****.dk - en del af hverdagen



Ser meget godt ud.... Skal jeg ligge filen i min jar fil... og så hente den ind?

mvh.
Lasse Espeholt
www.****.dk - en del af hverdagen

Hej Lasse,

Du skal bare ligge filen i det samme bibliotek som resten af din kode (så det bliver compilet med i din jar fil).
Der efter ændre du "package" delen til at pege på dit bibliotek.

F.eks.

Hvis du har lagt din kode i "package lasse.mobile.test" så ændre du også den del i db filen (altså til : "package lasse.mobile.test").

Mvh
Michael.

[Redigeret d. 21/05-03 17:01:49 af Michael Skovslund]



for (int i = 0; i < dbUsed; i++)
{
data = myStore.getRecord(i+1); !!!!!

når man i en for-lykke bruger i++, så er det ikke så heldigt i metodekroppen at skrive (i+1), eller har du erfaret at scoope er inden for parentesen, eller for man lagt 1 til i to gange? jeg for min del vil, for at være på den sikre side skrive (1+i)
så går vi med livrem og seler
Nils



t