php

Tags:    spil

Hej Udvikleren
Jeg kunne godt tænke mig at kunne uploade nogle gratis spil til min hjemmeside, som de f.eks. gør på gratisspil.dk osv.
Er der nogle der kan hjælpe mig til hvordan man gør? :)
Mvh. Per



10 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Når du har med spil at gøre, er der nogle ting du skal være opmærksom på.
Ind imellem er der nogle rettigheder til de spil der skal overholdes og det er derfor ikke alle spil du bare kan ligge på din side.

Spørgsmålet er så hvordan du ønsker at det skal virke? Skal det være noget med at du logger ind og så kan uploade spillet samt en titel og beskrivelse? Eller skal det bare være noget med at du manuelt sætter spillet ind i din HTML kode hver gang der kommer et nyt?

Hvad er dine kompetencer med kode i forvejen? Kan du HTML/CSS og php, eller hvor langt er du?



Det skal være sådan så jeg logger ind på Admin og kan uploade spil, skrive overskrift, titel, beskrivelse osv.
Jeg har ikke det store erfaring med HTML/CSS og php, men lidt kan jeg.



Det skal være sådan så jeg logger ind på Admin og kan uploade spil, skrive overskrift, titel, beskrivelse osv.
Jeg har ikke det store erfaring med HTML/CSS og php, men lidt kan jeg.


Hvis du vil lave det hele fra bunden selv, skal du nok starte med at lære at lave et loginsystem og noget bed at beskytte dine sider :)

Tjek eksempelvis denne tutorial: http://www.devarticles.com/c/a/PHP/PHP-for-Beginners-by-a-Beginners/



Loginsystem er lavet. Jeg skal have tilføjet "spil" til kategorien. og kunne uploade dem. :)



Loginsystem er lavet. Jeg skal have tilføjet "spil" til kategorien. og kunne uploade dem. :)


Så er det noget med at du skal have lavet en form til at uploade flv-filerne (går ud fra det er flash spil). Derefter skal du have lavet en form til at tilføje detaljer omkring spillet, hvorefter det skal vises på siden.

På din side skal du have den til at hente overskrift og beskrivelse fra databasen og vise det der hvor du nu vil have det. Derefter skal du have den til at indsætte stien til flv-filen i noget <embed> flash halløj (må indrømme jeg er så meget imod flash at jeg ikke ved hvordan man sætter det ind) ;-)



haha ok, tak. hvordan kan det være du er imod flash?.




haha ok, tak. hvordan kan det være du er imod flash?.


Det er langsomt, ustabilt og ofte ikke kompitabelt nok til det arbejde jeg laver ;-)

Mange af de ting man "i gamle dage" brugte flash til - altså noget med special effects - kan man bruge javascript til i dag uden at browseren er ved at crashe. Desuden går jeg utroligt meget ind for platformuafhængighed, og da jeg ikke kan se flash på min iPad, er det absolut ikke platformuafhængigt :)



Haha, helt korrekt. Men det er dog det der bliver brugt til de fleste gratis spil stadig, så man må holde hovedet koldt :). Jeg er heller ikke den store fan af flash. HTML5 lyder dejligt. Mange kører jo også javascript, som Danskebank og sådan noget, da det ikke crasher.



Haha, helt korrekt. Men det er dog det der bliver brugt til de fleste gratis spil stadig, så man må holde hovedet koldt :). Jeg er heller ikke den store fan af flash. HTML5 lyder dejligt. Mange kører jo også javascript, som Danskebank og sådan noget, da det ikke crasher.


som Danskebank?? Er det ikke Java du tænker på? De to kan på ingen måde sammenlignes :)



Haha, jeg må ha' skrevet javascript i stedet for java, det kom sig nok at du havde sagt javascript ;) . my bad .



t