Opdatering af artikelsystemet

Tags:    udvikleren.dk

Hej udviklere (Kasper),

nu har jeg for første gang i meget lang tid skrevet en artikel her på siden, og må sige der er plads til lidt forbedringer omkring artikelsystemet - en del endda.
Jeg vil lige opremse de ting jeg klart mener der skal ændres herunder, og så må folk jo komme med input hvis de mener der er mere:


  • Mine gamle artikler (fra det gamle udvikleren) jeg aldrig blev færdig med, står som "afventer godkendelse" inde i systemet nu - eller det vil sige, hvis man trykker på dem står der at artiklen allerede er godkendt og live på udvikleren, hvilket ikke passer.


  • Generelt synes jeg der skal være mulighed for at slette en artikel så længe den er "Under udarbejdelse", "Afvist" eller "Afventer godkendelse". Jeg har et rod af nogle gamle artikler hvor der kun står et par linjer som jeg gerne vil have væk og derudover kom jeg den anden dag til at oprette en blank artikel som jeg ikke engang kan gå ind på fordi jeg ikke havde givet den en titel (måske lidt buggy at der ikke bliver tjekket for det)


  • Der skal være mulighed for at slette vedhæftede filer igen - både før, under og efter godkendelse af artiklen. (Behøver jeg vist ikke at uddybe nærmere ;-) )


  • Lidt mere generelt på sitet irriterer den flash reklame fra Microsoft mig utroligt meget ude i højre side. Jeg ved godt at der skal nogle penge ind, men problemer med flashreklamer er, at de ligger sig oven på alt indhold. Det vil altså sige at jeg skulle kopiere en del af indholdet fra "Sådan skriver du en artikel" boksen ind i notepad før jeg kunne se hvad der stod.


  • Som en lille ekstra feature kunne man måske lave sådan en "mellemside" når man indsender til godkendelse. En form for huskeliste hvor man lige skal tjekke af at man har læst artiklen igennem, læst korrektur og at emnet er tilstrækkeligt udtømmende før man kan få lov til at indsende til godkendelse. Det sker at der kommer nogle ret dårlige artikler ind i systemet - nogle af dem kunne måske have været reddet hvis der lige var blevet læst korrektur en gang på dem.



Jeg håber du vil tage i hvert fald de første 3 punkter op til overvejelse da jeg er ret sikker på jeg ikke er den eneste der kunne bruge det her på udvikleren - de 2 sidste kan du jo tænke over ;-)

[EDIT]: Det er en fejl at jeg ikke har fået denne tråd oprettet som diskussion..



Indlæg senest redigeret d. 29.05.2011 12:25 af Bruger #8773
9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Simon, at kunne fjerne filer fra artikler der allerede er live giver bare ikke mening. Jeg kan godt forstå at lige netop du kunne tænke dig det i den lidt specielle situation du kom i, men generelt set så er systemet bygget op om at alle ændringer skal godkendes :)

Kim, som tidligere nævnt er hele godkendelsesproceduren for artikler lavet totalt om. Det er nu 100% op til alle sitets brugere, der via deres karma stemmer en artikel til afvisning eller godkendelse. De sidste par artikler der er blevet henholdsvis afvist og godkendt har kun ligget til vurdering i lige omkring et døgn :). På de artikler der er blevet afvist har I i øvrigt været rigtigt gode til at komme med konstruktiv kritik, så indtil videre synes jeg faktisk at systemet fungerer rigtigt godt - super positivt! :)

En ønskeliste for artikler har jeg også selv overvejet og vi har faktisk også før haft sådan en på sitet. Den fungerede ikke _vildt_ godt, men jeg tror måske at man kunne lave en version der passede lidt bedre til det nuværende udvikleren.dk, med up og down votes af ideer osv., som kunne blive et fornuftigt tiltag. Hvis det er noget der er opbakning omkring, så vil jeg meget gerne kigge på det :)

Jeg er i øvrigt helt enig: Artikler er en god ting, lad os endelig få flere af dem :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 29.05.2011 11:40 af Bruger #1
Umiddelbart gode forslag. Men hvorfor bruger du ikke den tråd, som du iøvrigt selv oprettede, der omhandler forbedringer.

Mit forslag til kasper. Lav en side, eventuelt bare en tråd, hvor man kan se hvilke forbedringer/ændringer du arbejder på og kan skrive nye forslag.

Hvis du laver en tråd skal du bare opdaterer den første post, hver gang de tilføjer eller fjerner et nyt forslag og brugerne kan bare skrive en post i tråden med nye forslag.



Hey gutter,

Jeg vil som tidligere sagt meget gerne udvikle features og forbedringer som I ønsker jer, men jeg er en smule tilbageholdende når det kommer til artikel systemet. Det er allerede det jeg har brugt allermest tid på i forhold til denne version af sitet, og med den relativt lave mængde artikler der bliver indsendt, så prioriterer jeg typisk andre ting højere. Nogen vil muligvis gribe til standard mod-argumentet og sige at "hvis bare systemet var bedre ville der blive tilføjet langt flere artikler", men jeg synes faktisk at det nuværende system er godt nok. Der ER plads til forbedringer, men det er, at dømme ud fra jeres forslag, i småtingsafdelingen :)

Ovenstående skal ikke tolkes som at jeg ikke vil implementere nogen af de i øvrigt gode forslag, det er bare ikke top-prioritet på nuværende tidspunkt :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Hvorfor har jeg fået minus (-2) for at skrive ingenting?



Indlæg senest redigeret d. 29.05.2011 12:04 af Bruger #16606
Det er forståeligt nok, Kasper, men mener lige netop at sådan noget som at kunne slette filer man har vedhæftet er yderst relevant - eventuel en mulighed for at kunne tilføje og fjerne filer ligesom når man indsætter billeder.



Jeg har aldrig skrevet en artikel til udvikleren.dk. Har egentlig lyst til det, og har været ved at gå i gang flere gange, men der er 2 ting der afholder mig fra det.

1. Den megen kritik af systemet (procedurer og ventetid) gør at jeg er usikker på om det er umagen værd og om det vil være for besværligt for mig.

2. Det er svært for mig at vurdere hvad brugerne af udvikleren.dk vil være interesseret i. Det kunne være meget fedt med en form for ønskeliste over hvad brugerne gerne vil læse om. Det er ærgeligt at bruge en masse tid på at skrive en artikel som skyder ved siden af fordi emnet ikke interesserer særlig mange.

Der ud over vil jeg sige, at jeg synes det er rigtig godt at der er artikler på sitet. De er ofte af en rigtig god kvalitet.



Indlæg senest redigeret d. 29.05.2011 11:29 af Bruger #84
Kasper: Jeg tror også det nye bedømmelsesbaserede godkendelsessystem er meget bedre og vil både optimere godkendelsestiden og forøge kvaliteten af artikler, så det synes jeg ikke du skal pille ved.



Kasper, jeg ville elske at se et sådan system hvor man kunne ligge idéer ind til eventuelle artikler. Jeg har tit gået og overvejet muligheden for at skrive for udvikleren.dk, da jeg allerede blogger og har tutorials andre steder på nettet. Men det er alt sammen på engelsk og når ud til en meget bred målgruppe.

Herinde er vi nok "lidt for os selv" og jeg synes at kunne fornemme, at det er ganske specielle ting som folk er interesseret i. Så med sådan et "barometer" på hvad folk helst ville have, så ville jeg i hvert fald med glæde skrive nogle ting her til.



Fedt at høre. Jeg vil tænke lidt mere over det og så få sådan en feature implementeret på et tidspunkt. Post endelig hvis I har kommentarer til hvordan I kunne tænke jer at det skal fungere osv. :)

Mvh.

Kasper (TSW)



t